Clear Channel lanceert People & Places 2.0

FacebookTwitterLinkedIn

Clear Channel Belgium verfijnt zijn “People & Places”-aanbod. Adverteerders kunnen nu 2m²-reclamezijden kiezen in de nabijheid van de locaties die het meest geschikt zijn voor hun merken: een selectie op maat in de nabijheid van verkooppunten (POS) of van plaatsen die bezocht worden door hun doelpubliek (POI).

 

Managing Director Tom Motmans: “Een flexibele formule gericht op geografische proximiteit, timing en aandachtsvelden van de consument. Het resultaat: een verhoogde ROI met geoptimaliseerde context, betere targeting en stijgende interactiviteit”.

 

Places: een laatste contact voor de aankoop

 

De “near store campagnes”, in de omgeving van verkooppunten, bieden een wisselwerking tussen het merk en de consument op het juiste moment, op de juiste plaats en in de ideale context zodat het aankoopgedrag van de koper efficiënt wordt beïnvloed. De toegevoegde waarde van elke zijde wordt dan eerder beoordeeld in termen van mogelijkheden om onmiddellijk stijgende verkopen te genereren, dan in termen van GRP-prestaties.

 

People: een doelgroep bereiken in een context van verhoogde ontvankelijkheid

 

Het is ook mogelijk om te kiezen voor een selectie van zijden in de onmiddellijke omgeving van plaatsen die hevig bezocht worden door zeer specifieke doelgroepen, bijvoorbeeld scholen, bioscopen of fitnesszalen.

 

Connect: online interactie op het beste moment met de consument

 

Om de efficiëntie van de proximiteitscampagnes te vergroten, kan elk gekozen zijde uitgerust worden met een QR/NFC-tag die het mogelijk maakt interactie te bieden met de consumenten. Deze kan, door gebruik te maken van de Connect-technologie, uitgenodigd worden om welbepaalde content te ontdekken op internet en hen zo mogelijke commerciële voordelen aan te bieden in en omtrent de dichtstbijzijnde verkooppunten. Connect creëert zo een nieuwe opportuniteit waarbij de consument aangezet wordt tot een aankoopbeslissing.

 

People & Places biedt drie verschillende soorten oplossingen

 

A) Be-Proximity: Elke oplossing richt zich op een specifiek type POS/POI met 500 of 750 zijden, één voor één in de buurt van de POS/POI.

 

B) Optimum Proximity en Maximum Proximity: De adverteerder kiest voor een activatiecampagne op nationale schaal, gebruikmakend van proximiteitszijden. In dit geval zal hij zelf de gewenste POS/POI kunnen kiezen uit de database van Clear Channel of een welbepaalde winkelketen kunnen targetten. Ook bepaalt hij het aantal zijden en hun maximale afstand tot de POS/POI. Clear Channel zal deze selectie vervolledigen om een nationale campagne te krijgen met de gewenste reclamedruk.

 

C) MY Optimum Proximity en MY Maximum Proximity: Indien de gewenste POS/POI niet opgenomen zijn in de Clear Channel database, dan wordt hetzelfde principe als bij ‘Optimum Proximity` en ‘Maximum Proximity` toegepast. In dit geval gebeurt een selectie op maat gebaseerd op de POS en POI die door de adverteerder worden aangeleverd.