Newsmonkey test deze zomer Franstalige artikels

FacebookTwitterLinkedIn

Newsmonkey begint deze zomer met een nieuwe testfase: de eerste artikels in het Frans. Bedoeling is om tijdens de zomerperiode de temperatuur van het water eens te testen in Franstalig België.

 

Managing Director Patrick Van Waeyenberge is alvast enthousiast: “Net zoals in Vlaanderen hebben de meeste traditionele nieuwssites in Franstalig België een oudere doelgroep. Momenteel is er geen enkele nieuwssite die zich specifiek richt naar de doelgroep van 18-34 jarigen. We kregen de voorbije maanden vaak de vraag van adverteerders voor een Franstalige tegenhanger, aangezien er in Franstalig België geen echt aanbod is in native advertising. Vandaar dat we gedurende twee maanden willen uittesten of er daar ook een markt bestaat voor een site zoals Newsmonkey”. 

 

In deze testfase zal Newsmonkey in het Frans op artikelbasis werken: het gaat niet om een volledig nieuwsaanbod, eerder het uitproberen van virale artikels. “Op het eind van de zomer maken we dan onze evaluatie. Het is altijd de bedoeling geweest om verder te springen dan ons huidige, puur Vlaamse basis”, zegt Van Waeyenberge.