MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Fijne kerstdagen

Beste mediavrienden,

Onze nieuwsbrief krijgt u naar goede gewoonte op maandag om 7u. Maar op maandag 25 december willen wij u niet storen. Daarom ontvangt u uitzonderlijk deze newsletter vandaag.

En ook op maandag 1 januari zullen wij u niet wekken. Beloofd. Op dinsdag 2 januari volgt dan de eerste editie van 2024.

Wij wensen u fijne eindejaarsdagen. Een periode vol warmte en gezelligheid.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

22/12/2023

ACC Board: Karen Corrigan vervangt Marc Fauconnier als voorzitter – An Rietjens, Christophe Crasselts en Taha Riani zijn de nieuwe leden

Na een succesvolle termijn van vier jaar als voorzitter van ACC geeft Marc Fauconnier de fakkel door aan Karen Corrigan, oprichter en CEO van Happiness. De aanstelling van Karen valt samen met het aantreden van enkele nieuwe bestuursleden.

Lees meer
 

Zaki Lahbib vertrekt bij UBA en vervoegt FMA

Zaki Lahbib vervoegt vanaf januari media-auditspecialist FMA. De afgelopen vier jaar was hij bij UBA aan de slag als Media Manager.

Lees meer
 

De afdelingen Media, Data en IT bij RMB onder leiding van Valérie Janssens

Om vlotter waarde te kunnen creëren voor het hele reclame-ecosysteem besloot RMB zijn media-, data- en technologie-afdelingen onder één directie samen te brengen. De regie vertrouwde deze uitdaging toe aan Valérie Janssens.

Lees meer
 

RMB wordt de regie van NRJ France en Rire & Chansons in België

NRJ Global, de reclameregie van NRJ Group in Frankrijk, besloot om de monetisatie van het Belgische digitale luisterbereik van NRJ France en Rire & Chansons aan RMB toe te vertrouwen.

Lees meer
 

IPM Group neemt het netwerk van Fun Radio over

IPM Group heeft 100% van FM Développement overgenomen, het bedrijf dat van de CSA het recht heeft gekregen om de FM- en DAB+-netwerken van Fun Radio te exploiteren.

Lees meer
 

Play Media lanceert nieuwe zender Play Crime

Op 19 januari lanceert Play Media de nieuwe tv-zender Play Crime, die een eigen plekje krijgt naast Play4, Play5, Play6 en Play7. Op Play Crime zal de kijker de klok rond een mooie mix van true crime, crime series en crime films kunnen bekijken.

Lees meer
 

Trustmedia breidt zijn aanbod uit met programmatic advertising

In september 2023 introduceerde Trustmedia, de advertentieregie van De Tijd en L’Echo, in samenwerking met Magnite, een vernieuwd programmatic aanbod.

Lees meer
 

Jobs

Vacature plaatsen?
MediaSpecs Jobs
Meer jobs
 
 

Het kernkabinet beslist om de huidige concessie voor de persdistributie van bpost met 6 maanden te verlengen

Net voor het einde van de lopende concessie heeft de regering beslist om de concessie voor de distributie van de pers voor 6 extra maanden aan bpost toe te wijzen.

Lees meer
 

Port of Antwerp-Bruges gaat in zee met Team Lewis

Samen zullen ze verder bouwen aan de positionering van de haven binnen diverse thema’s, zoals het internationale belang van de haven voor Europa, de haven als economische motor van België en als voorloper in de energietransitie.

Lees meer
 

Team Lewis verwelkomt 3 nieuwe medewerkers

Arthur Joos neemt de rol van Senior Campaign Manager op zich, Brendon Memeti begint zijn functie als Marketing Executive en Anaïs Thiry gaat aan de slag als Campaign Executive.

Lees meer
 

Omnicom Media Group verwelkomt nieuw talent

Jeremy Bostaji versterkt PHD als Junior Digital Expert, terwijl Sylvia Carpentier en Estelle Ngongo de groep vervoegen als Media Buyer Executive.

Lees meer
 

PHD Media versterkt zich met Tom Van Doorslaer

Tom Van Doorslaer is gestart bij PHD Media waar hij het team van Jo Ringoet versterkt als Business Leader. Tom heeft meer dan 15 jaar ervaring in onze sector, onder andere bij Clear Channel, Proximus en DPG Media.

Lees meer
 

Wie is Het Slimste Reclamebureau ter Wereld?

Nomi Coppens van OMcollective, Benjamin Van Maldergem van TBWA en Jef Leysen van FamousGrey hadden de eer om hun reclamebureau te vertegenwoordigen.

Lees meer
 

“If we’re not part of the solution, we’ll be part of the problem” – Victoria Hurth @ BAM Congress

Van "You need to set your ambition to be a leader for other countries", aldus Victoria Hurth, tot Karen de Sousa Pesse's "How data has always failed women". Het BAM Congress loog er niet om: lees hier hoe we allemaal werden wakkergeschud. Bambitious!

Lees meer
 

Je duurzame reclame hoeft echt niet serieus te zijn – Samira Brophy @ BAM Congress

Samira Brophy, Senior Director, Creative Excellence bij Ipsos UK, benadrukte tijdens het BAM Congress de cruciale rol van merken en bureaus bij de implementatie van ESG-initiatieven via gedurfde en zeer creatieve campagnes.

Lees meer
 

“Falen is onderdeel van succes” – Peter Decuypere @ BAM Congress

“We hebben vaak gedacht: laten we de stekker eruit trekken, maar we zijn blijven gaan", of een verhaal over hoe doorzetten in tijden van mislukking leidt tot onverwachte inzichten. Peter Decuypere legt het ons uit.

Lees meer
 

Bart en Florian Decoster: “De kunst is om wat non-conformistisch te zijn”

[Provided by PUB] Economie, creativiteit en media zijn de hoekstenen van de carrière van Bart Decoster, CEO van Ads & Data. Zoon Florian Decoster is Concept Creative bij Happiness en treedt daarmee in de voetsporen van zijn vader.

Lees meer
 

Seen from Space: Online pers, een mature markt?

De Global Web Index (GWI) schetst een beeld van het naast elkaar bestaan van fysieke en digitale edities, en de resultaten zijn niet per se zoals je zou denken.

Lees meer
 

RMB: Impactstudie over de geloofwaardigheid van duurzame radiospots

RMB deelt de resultaten van haar onderzoek - geleid door Bubka en in samenwerking met NRJ, RTBF en LN Radio - over de geloofwaardigheid van duurzame radiocampagnes.

Lees meer
 

CommPass organiseert The Year Ahead op 25 januari

Op 25 januari vanaf 17u30 organiseert CommPass naar jaarlijkse traditie The Year Ahead. Tijdens dit live evenement werpt de vereniging een blik op trends, verwachtingen, uitdagingen en kansen. Ontdek het programma hier.

Lees meer
 

Agenda

CommPass: The Year Ahead
25 januari | 17:30 - 20:00
C Square: NY Drink & Communication Quiz
25 januari | 18:00 - 22:00
Roularta: Masterclasses Sustainable Communication
30 januari | 09:00 - 17:00
CommPass Intro Class: Who Is Who
21 februari | 09:30 - 11:30
BMMA: Employer Branding Training
23 februari | 09:00 - 15:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.