Fijne kerstdagen
Beste mediavrienden,
Onze nieuwsbrief krijgt u naar goede gewoonte op maandag om 7u. Maar op maandag 25 december willen wij u niet storen. Daarom ontvangt u uitzonderlijk deze newsletter vandaag.
En ook op maandag 1 januari zullen wij u niet wekken. Beloofd. Op dinsdag 2 januari volgt dan de eerste editie van 2024.
Wij wensen u fijne eindejaarsdagen. Een periode vol warmte en gezelligheid.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Line – Lola
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
22/12/2023
|
|
|
|
|
|
|
|
Na een succesvolle termijn van vier jaar als voorzitter van ACC geeft Marc Fauconnier de fakkel door aan Karen Corrigan, oprichter en CEO van Happiness. De aanstelling van Karen valt samen met het aantreden van enkele nieuwe bestuursleden.
Lees meer
|
|
|
|
Zaki Lahbib vervoegt vanaf januari media-auditspecialist FMA. De afgelopen vier jaar was hij bij UBA aan de slag als Media Manager.
Lees meer
|
|
|
|
Om vlotter waarde te kunnen creëren voor het hele reclame-ecosysteem besloot RMB zijn media-, data- en technologie-afdelingen onder één directie samen te brengen. De regie vertrouwde deze uitdaging toe aan Valérie Janssens.
Lees meer
|
|
|
|
NRJ Global, de reclameregie van NRJ Group in Frankrijk, besloot om de monetisatie van het Belgische digitale luisterbereik van NRJ France en Rire & Chansons aan RMB toe te vertrouwen.
Lees meer
|
|
|
|
IPM Group heeft 100% van FM Développement overgenomen, het bedrijf dat van de CSA het recht heeft gekregen om de FM- en DAB+-netwerken van Fun Radio te exploiteren.
Lees meer
|
|
|
|
Op 19 januari lanceert Play Media de nieuwe tv-zender Play Crime, die een eigen plekje krijgt naast Play4, Play5, Play6 en Play7. Op Play Crime zal de kijker de klok rond een mooie mix van true crime, crime series en crime films kunnen bekijken.
Lees meer
|
|
|
|
In september 2023 introduceerde Trustmedia, de advertentieregie van De Tijd en L’Echo, in samenwerking met Magnite, een vernieuwd programmatic aanbod.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Net voor het einde van de lopende concessie heeft de regering beslist om de concessie voor de distributie van de pers voor 6 extra maanden aan bpost toe te wijzen.
Lees meer
|
|
|
|
Samen zullen ze verder bouwen aan de positionering van de haven binnen diverse thema’s, zoals het internationale belang van de haven voor Europa, de haven als economische motor van België en als voorloper in de energietransitie.
Lees meer
|
|
|
|
Arthur Joos neemt de rol van Senior Campaign Manager op zich, Brendon Memeti begint zijn functie als Marketing Executive en Anaïs Thiry gaat aan de slag als Campaign Executive.
Lees meer
|
|
|
|
Jeremy Bostaji versterkt PHD als Junior Digital Expert, terwijl Sylvia Carpentier en Estelle Ngongo de groep vervoegen als Media Buyer Executive.
Lees meer
|
|
|
|
Tom Van Doorslaer is gestart bij PHD Media waar hij het team van Jo Ringoet versterkt als Business Leader. Tom heeft meer dan 15 jaar ervaring in onze sector, onder andere bij Clear Channel, Proximus en DPG Media.
Lees meer
|
|
|
|
Nomi Coppens van OMcollective, Benjamin Van Maldergem van TBWA en Jef Leysen van FamousGrey hadden de eer om hun reclamebureau te vertegenwoordigen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Van "You need to set your ambition to be a leader for other countries", aldus Victoria Hurth, tot Karen de Sousa Pesse's "How data has always failed women". Het BAM Congress loog er niet om: lees hier hoe we allemaal werden wakkergeschud. Bambitious!
Lees meer
|
|
|
|
Samira Brophy, Senior Director, Creative Excellence bij Ipsos UK, benadrukte tijdens het BAM Congress de cruciale rol van merken en bureaus bij de implementatie van ESG-initiatieven via gedurfde en zeer creatieve campagnes.
Lees meer
|
|
|
|
“We hebben vaak gedacht: laten we de stekker eruit trekken, maar we zijn blijven gaan", of een verhaal over hoe doorzetten in tijden van mislukking leidt tot onverwachte inzichten. Peter Decuypere legt het ons uit.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Economie, creativiteit en media zijn de hoekstenen van de carrière van Bart Decoster, CEO van Ads & Data. Zoon Florian Decoster is Concept Creative bij Happiness en treedt daarmee in de voetsporen van zijn vader.
Lees meer
|
|
|
|
De Global Web Index (GWI) schetst een beeld van het naast elkaar bestaan van fysieke en digitale edities, en de resultaten zijn niet per se zoals je zou denken.
Lees meer
|
|
|
|
RMB deelt de resultaten van haar onderzoek - geleid door Bubka en in samenwerking met NRJ, RTBF en LN Radio - over de geloofwaardigheid van duurzame radiocampagnes.
Lees meer
|
|
|
|
Op 25 januari vanaf 17u30 organiseert CommPass naar jaarlijkse traditie The Year Ahead. Tijdens dit live evenement werpt de vereniging een blik op trends, verwachtingen, uitdagingen en kansen. Ontdek het programma hier.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
25 januari | 17:30 - 20:00
|
25 januari | 18:00 - 22:00
|
30 januari | 09:00 - 17:00
|
21 februari | 09:30 - 11:30
|
23 februari | 09:00 - 15:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|