De Franse mediamerken die ook in België uitzenden zijn altijd al populair geweest bij het Franstalige Belgische publiek, en hun digitale merken vormen hierop geen uitzondering. Dit opent nieuwe perspectieven voor onze Franse buren wat hun inkomsten betreft, maar ook voor Belgische adverteerders die op zoek zijn naar meer bereik.
NRJ Global, de reclameregie van NRJ Group in Frankrijk, besloot dan ook om de monetisatie van het Belgische digitale luisterbereik van NRJ France en Rire & Chansons aan RMB toe te vertrouwen. De digitale inventarissen van NRJ France en Rire & Chansons verrijken het digitale audio-aanbod van RMB.
NRJ France en Rire & Chansons zullen in België commercieel beschikbaar zijn met twee livestreams, een podcastinventaris en ruim tien webradio’s. Rire & Chansons (een radio die in België niet op FM noch via DAB+ uitzendt) is een nieuw digitaal audiomerk met een typerend humoristisch en pop-rock format.
Valérie Janssens, Media, Data & Tech Director van RMB: “Door de regie van deze twee merken in handen te nemen, versterkt RMB zowel zijn digitale audioaanbod als de commerciële verankering van het merk NRJ Belgique, dat we al in ons land vertegenwoordigen.”