MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Nieuw: GRP-Calculator versimpelt dialoog tussen Impressions en GRP’s

Beste mediavrienden,

Hoe vertaal je impressies naar GRP’s en GRP’s naar impressies? Met de nieuwe GRP-Calculator op MediaSpecs.be kunnen mediaplanners dit in enkele clicks omrekenen. Lees er hier alles over.

In de database van MediaSpecs vinden mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische, Luxemburgse en Franse media: tarieven, formaten, redactionele kalenders, bereikcijfers, contactgegevens en objectieve zoekcriteria.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Neem ook zeker een kijkje in onze agenda. De komende weken vinden er namelijk heel wat interessante events plaats, zoals de Belgian Corp Comm Summit en enkele sessies van CommPass.

Veel leesplezier.

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

13/11/2023

GRP-Calculator versimpelt de dialoog tussen Impressions en GRP’s – nu op basis van de Golden Standard 2024

Hoe vertaal je impressies naar GRP's en GRP's naar impressies? Met de nieuwe GRP-Calculator op MediaSpecs.be kunnen mediaplanners dit in enkele clicks omrekenen. Berekeningen op basis van de Golden Standard 2024.

Lees meer
 

IPM Advertising en Ads & Data lanceren nieuw aanbod rond mobiliteit

Op 17 januari 2024 lanceren IPM Advertising en Ads & Data een magazine over elektrische voertuigen: Electric Driving Guide. Alle informatie met betrekking tot adverteren vindt u in de MediaSpecs Database.

Lees meer
 

Nederland: Flow Magazine vloeit van DPG Media naar Roularta Media Group

Na de overname van WPG Media in september, en daarmee enkele mindfulness-titels, voegt Roularta Media Group nu ook Flow Magazine toe. Flow Magazine is een ‘slow reading’ magazine dat focust op mentale gezondheid en creativiteit.

Lees meer
 

Spadel, Lucien en José Fernandez (D’Ieteren) winnaars Belgian Marketing Awards

Spadel, Lucien en José Fernandez (D’Ieteren) zijn de winnaars in de drie categorieën van de Belgian Marketing Awards. De laureaten van de vierde editie werden bekendgemaakt tijdens een feestelijke avond op 8 november bij Deloitte.

Lees meer
 

YMCE Data Driven 2023: Marie Demoulin (Space) en Agnès de Briey (Mindshare) zijn de winnaars

De winnaars van de YMCE Data Driven 2023 ontvingen hun trofee uit handen van Rikkert Van Loo van Ads & Data en Christophe Erregeerts van bpost met felicitaties van Lien Paredis van Brussels Airlines.

Lees meer
 

Jobs

Account Manager
Professional Media Group (PMG)
Sales Manager
Guidooh
Meer jobs
 
 

Omnicom Media Group verwelkomt nieuw talent

De nieuwe teamleden van Omnicom Media Group zijn Gwendoline Bertrand, Perle Van Crombrugge, Christelle Tiné en Margot Vranckx.

Lees meer
 

FINN Agency blijft groeien

Het strategisch communicatiebureau FINN versterkt zijn team met twee nieuwe communicatieconsultants. De pas afgestudeerde Bettina Van der Vennet en Johanna Spinoy vervoegen het team dat vandaag een 40-tal consultants en creatives telt.

Lees meer
 

Christine Merckx volgt Stijn Snaet op als manager van Event Confederation

In volle coronacrisis werd Event Confederation opgericht, met als ambitie de krachten van alle Belgische spelers in de brede evenementensector te bundelen om zo met één krachtige stem te kunnen spreken.

Lees meer
 

Best of OOH-platform verrijkt met 10 cases en 6 campagnes

De afgelopen maanden leverden een omvangrijke oogst uitstekende OOH-campagnes op. Opvallend bij deze cases was de grote aandacht voor 3D-technologieën.

Lees meer
 

DPG Media Advertising: Reclame-impact in Noord en Zuid

Het gebruik van dezelfde methodologie maakt het mogelijk om de impact van campagnes in beide landsdelen met elkaar te vergelijken. Hoe is het gesteld met de reclamebeleving in Noord en Zuid? En halen merken dezelfde impact in beide regio’s?

Lees meer
 

Seen from Space: De long tail van sport op televisie

Elf miljoen Franse kijkers op TF1 voor de wereldbeker rugby... en 253.000 Franstalige Belgen. Het is duidelijk dat sport op televisie een bron van grote contrasten kan zijn. Ten eerste tussen wat wordt uitgezonden en wat wordt bekeken.

Lees meer
 

Vlamingen maken massaal de sprong naar digitale radio: Bijna de helft van het radioluisteren gebeurt digitaal

Digitale radio is niet meer weg te denken. Nieuwe cijfers van het tweejaarlijks onderzoek, uitgevoerd door IPSOS in opdracht van Vlaams mediaminister Benjamin Dalle, tonen aan dat Vlaanderen digitaal radioluisteren omarmt.

Lees meer
 

Voted Product of the Year en PUB worden partners

PUB en Gekozen Product van het Jaar slaan de handen in elkaar. PUB zal dit partnership vanaf het einde van dit jaar uitrollen via zijn magazine en website, te beginnen met de december-editie van PUB Magazine.

Lees meer
 

Agenda

Best of Awards
15 november 2023 | 16:00 - 23:00
CommPass Masterclass: Digital Effectiveness
16 november 2023 | 13:00 - 15:30
CommPass Masterclass: Programmatic
20 november 2023 | 16:00 - 19:00
VRM Symposium
22 november 2023 | 09:45 - 13:00
CommPass: CIM & Audience Measurement Session
23 november 2023 | 13:30 - 18:00
Belgian Corp Comm Summit
23 november 2023 | 17:30 - 21:30
Club33: Have you met… Guillaume Collard?
23 november 2023 | 18:00 - 19:30
Business AM: Walter Isaacson – Elon Musk
25 november 2023 | 18:00 - 22:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.