MediaSpecs is NOOO ofwel AITO
Beste mediavrienden,
MediaSpecs is en blijft actief de hele zomer lang, Never-Out-Of-Office ofwel Always-In-The-Office. In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week, met ook deze keer weer twee nieuwe MediaSpecs Summer Interviews.
De MediaSpecs Database geeft inzicht in het complexe medialandschap met intuïtief zoeken en handig exporteren van selecties en mediaplannen. Handig voor iedereen die iets wil weten over media.
Daarnaast kan de granulaire data van print en digitale media ook gebruikt worden in andere systemen. Zeg maar: Data As A Service (D-A-A-S).
Nieuwsgierig? Altijd welkom.
Veel leesplezier.
Bart – Wim – Avril – Line – Lola
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
17/07/2023
|
|
|
|
|
|
|
|
Ilse Baele werkt als Marketing Director sinds 2021 mee aan de grote media-truck genaamd Ads & Data. Ze heeft het over Total TV en De Standaard, en laat zich in het leven graag vergezellen door podcasts.
Lees meer
|
|
|
|
Olivier Trop is sinds 2021 Managing Director van het communicatiebureau The Oval Office. Hij neemt het woord over de mijlpalen van dit jaar en zijn persoonlijke préférences tijdens de zomer.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf 1 augustus start Karina Jacobus als Business Partner bij Trustmedia, de regie van De Tijd en L’Echo. Ze zal verantwoordelijk zijn voor de sectoren overheid, mobiliteit en telecom.
Lees meer
|
|
|
|
Wasserman, internationaal leider op vlak van onder andere sport, werkt aan zijn groei in de regio en heeft nu ook Wim Mathues aangetrokken voor België en Nederland als Senior Vice-President Brands & Properties.
Lees meer
|
|
|
|
Je hebt spraakmakende cijfers of een heleboel inzichten, maar geen idee hoe je dit op slide zet? Sofie Rutgeerts (CIM) begeleidt op 29/8 een kleine groep van mediaprofessionals in hun denkproces om een boodschap impactvol te brengen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Ondanks het nieuws dat de Eurozone technisch gezien een recessie nipt zou vermijden, werd er begin juni dan toch bekendgemaakt dat het effectief zover was. Dit nadat het statistiekbureau Eurostat de groeicijfers voor Europa had herzien.
Lees meer
|
|
|
|
In het algemeen en volgens de brede vraag van de Global Web Index speelt marketinginvloed een rol via de media en persoonlijke interactie, maar veel minder via ervoor betaalde influencers.
Lees meer
|
|
|
|
Verandert de Belg zijn reisgedrag onder invloed van de crisis? En wat heeft dit van effect op de marketingstrategie van toeristische merken? Op deze twee vragen wil DPG Media Beats Survey graag een antwoord bieden.
Lees meer
|
|
|
|
"Designing for a waste free future" is het nieuwste rapport van Kantar dat de belangrijkste acties identificeert die merken moeten ondernemen om hun impact op een afvalvrije wereld te maximaliseren.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Marc Michils kreeg op 11 juli het Ereteken van de Vlaamse Gemeenschap. Hiermee wil de Vlaamse Regering personen huldigen die uitzonderlijk verdienstelijk zijn geweest of die hebben bijgedragen tot het positieve imago van Vlaanderen.
Lees meer
|
|
|
|
Het full service communicatiebureau Rebel ’n Kind heeft Mieke Van Eyck binnengehaald om haar managementteam te versterken. Ze zal zich focussen op het uitbouwen van het PR-luik en het aantrekken van nieuwe klanten.
Lees meer
|
|
|
|
|
Hannes Smets is Senior Media Planner bij full-service communicatiebureau RCA, dat in 2022 35 kaarsen uitblies. Hannes vertelt ons over het werk, maar ook "Beyond the Agency" over de zomer. Maak kennis met Hannes Smets in ons tweede Summer Interview.
Lees meer
|
|
|
|
Lieve Pattyn van EG was in 2022 nog Media Advertiser of the Year op de AMMA. Voor het eerste MediaSpecs Summer Interview van dit jaar vertelt ze over de verwezenlijkingen bij EG én over zomerse materie. Lezen, reizen, en onthaasten: lees het hier.
Lees meer
|
|
|
|
Op donderdag 31 augustus organiseert UMA opnieuw de Get Together - Media Date, in samenwerking met UBA. De Media Date is ook deze keer een seminarie met prestigieuze sprekers, zowel nationale als internationale. Afspraak om 9u in Dolce la Hulpe.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
29 augustus 2023 | 14:00 - 17:00
|
31 augustus 2023 | 09:00 - 14:30
|
31 augustus 2023 | 15:15 - 21:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine
Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.
Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|