MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Hoogmis van de mediasector

Beste mediavrienden,

Enórm veel volk! Dat vat de massale opkomst samen voor de AMMA van afgelopen donderdag. Het totaal aantal aanwezigen bedroeg ongeveer 1/5 van onze lezers (elke maandag +/- 3300 lezers). Jullie kunnen nog goed nagenieten met de foto’s in onze artikels. Voor de 4/5 van onze lezers die er niet bij konden zijn: alle info vindt u in het winnaarsoverzicht.

Proficiat aan alle winnaars!

De AMMA zetten de mediawereld in de kijker. MediaSpecs is overtuigd van het belang van het vinden van het juiste medium. Daarom bevat de database meer dan 5.000 media, recent stevig verrijkt met gedetailleerde data. Nieuwsgierig? We komen onze tool graag aan u voorstellen.

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier,

Bart – Wim – Avril – Line – Lola

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

12/06/2023

AMMA 2023: de grote winnaars zijn Publicis, RMB, Trustmedia, José Fernandez en Wilfried Celis

De AMMA-winnaars werden op 8 juni onthuld. Publicis is Media Agency of the Year, RMB en Trustmedia zijn Media Sales Houses of the Year, José Fernandez is Media Advertiser of the Year en Wilfried Celis is Media Personality of the Year.

Lees meer
 

AMMA 2023: MediaSpecs sponsor van de categorie Best Use of 1 Medium

MediaSpecs was sponsor van de categorie Best Use of 1 Medium tijdens de AMMA. Gold ging naar EssenceMediacom en SILK voor hun radiocampagne "Call my mom", Silver naar Ogilvy Social.Lab en Bronze naar Publicis Groupe en Outsight.

Lees meer
 

Roularta wint twee bronzen AMMA met duurzame #RoulartaCares-initiatieven en magazinemerk Flair

Roularta Media Group wint tweemaal brons op de prestigieuze Annual Masters of Media Awards en dat uit maar liefst 178 dossiers bij 47 bedrijven. Het bedrijf won de Media Sustainability Award en de Mediabrand of the Year Award.

Lees meer
 

Trustmedia sleept twee Awards in de wacht tijdens de AMMA

Trustmedia mocht op de AMMA twee prijzen mee naar huis nemen. Het won Goud als Media Sales House of The Year (categorie “challengers”) en Brons voor The Power of Podcast als Media Research of the Year.

Lees meer
 

Creative Belgium Awards 2023: Mortierbrigade opnieuw Agency of the Year

[Provided by PUB] Vrijdagavond 2 juni werden in het casino van Knokke de winnaars van de Creative Belgium Awards 2023 bekendgemaakt. Mortierbrigade werd opnieuw Agency of the Year, voor Happiness, Mutant, TBWA en FamousGrey.

Lees meer
 

Video Experience Day bekroont voor de 24ste keer de crème de la crème van de Belgische corporate video’s

Op dinsdag 6 juni vond in Kinepolis Brussel de 24ste editie plaats van de Video Experience Day, het netwerkevenement dat audiovisuele bedrijfscommunicatie in de kijker zet en de beste video-inzendingen in 10 categorieën met een award bekroont.

Lees meer
 

Jobs

Expert Interne Communicatie
Novartis
Meer jobs
 
 

Naar een nieuwe rol voor het CIM?

"Om ons op de toekomst voor te bereiden, moeten we ons inzicht in de 'best practices' voor audits versnellen." Het CIM zoekt daarbij inspiratie bij de meest gerenommeerde bron in de wereld van media-audits: de MRC (Media Rating Council) in de VS.

Lees meer
 

Brussels bureau HUNTRS heet voortaan omen.studio

“Onze projecten en klanten zijn enorm geëvolueerd doorheen de jaren. Het was dus essentieel voor ons om het tempo bij te houden en een nieuwe weg in te slaan om voorop te blijven in ons vakgebied”, zeggen medeoprichters Sam Gubel en Tom Leunen.

Lees meer
 

GroupM Recession Monitor – Vakantievooruitzichten: goed of slecht weer op komst?

Volgens de jaarlijkse vakantiebarometer van Europe Assistance gaat de Belg zéér graag met vakantie, maar daalt het gemiddeld budget met maar liefst 4.7%. Tijd om te zien wat de GroupM Recession Monitor vertelt.

Lees meer
 

Seen from Space: VOD, lage lokale voorkeur

De Global Web Index is een kostbare bron van informatie betreffende het bereik van het digitale aanbod. Ze omvat de plaatselijke spelers zoals VTM GO, GoPlay, VRT MAX of RTBF Auvio, maar ook internationale platformen als Netflix, Amazon of Disney+.

Lees meer
 

{Opinie} Regiojournalistiek is dood, lang leve regiojournalistiek

[Provided by PUB] "Indien regionale media willen overleven, moeten ze dringend geloven in hun eigen meerwaarde. Want alleen zo overtuig je ook partners aan de commerciële kant," zegt Dieter Hautman (All Colors of Communication).

Lees meer
 

Koert Impens heeft ons verlaten

[Provided by PUB] De TBWA Group meldt met grote droefenis het overlijden van Koert Impens. Als mediaman in hart en nieren was hij het grootste deel van zijn professionele carrière (28 jaar!) actief binnen de TBWA Group.

Lees meer
 

Saskia Schatteman verlaat Var en wordt zelfstandig consultant

Saskia Schatteman, CEO van Var, verlaat het bedrijf. Bij de reclameregie van de VRT volgde ze in september 2016 Thierry Van Zeebroeck op. Ze zet haar carrière voortaan verder als zelfstandig consultant.

Lees meer
 

Julie Neyman verlaat DPG Media

Julie Neyman heeft in samenspraak met DPG Media besloten het bedrijf te verlaten. Om een vlotte overgang te verzekeren zal zij tot eind augustus aan boord blijven en samen met Wilfried Celis de salesorganisatie aansturen.

Lees meer
 

VivaTech 2023 Parijs ontvangt Elon Musk als keynote. Maurice Lévy (Publicis): “Parijs wordt de hoofdstad van de toekomst”

VivaTech, de jaarlijkse beurs in Parijs gewijd aan technologische hoogstandjes, onthulde dat Elon Musk (Tesla, SpaceX, Twitter) als keynote zal optreden tijdens de editie van 14 tot 17 juni. Marc Benioff van Salesforce zal ook van de partij zijn.

Lees meer
 

MediaSpecs Database: informatie en inspiratie voor uw mediaplan deze zomer

MediaSpecs is de zoekmachine voor alle reclamemedia: digitaal, print, out-of-home, radio en televisie. Met voor elk medium de tarieven, technische fiches, kalenders en adressen.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Intro Class: Who Is Who
21 februari | 09:30 - 11:30
Cannes Lions
19 juni 2023 | 07:30 - 23 juni 2023 | 22:00
CommPass Master Class: Voice
19 juni 2023 | 14:30 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs: het hele medialandschap in één zoekmachine

Onze database bevat alle informatie van Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

Het is een bron van informatie en inspiratie voor mediabureaus, reclamebureaus, PR-bureaus, adverteerders en andere mediaprofessionals.

Reclameregies en uitgevers kunnen hun media gratis laten opnemen in de database.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.