
De winnaars van de AMMA, die de crème de la crème in de mediasector belonen, werden op 8 juni bekendgemaakt in Auditorium 2000 in Brussels Expo. Bureaus, merken, adverteerders, regies, research en campagnes werden er beloond voor de uitstekende resultaten die ze hebben behaald.
Deze 18de editie was er één van vele records: 178 dossiers in 15 AMMA-categorieën, in verschillende fasen beoordeeld door een AMMA-jury bestaande uit 150 professionals uit alle marktsegmenten.
Ontdek hier de gelukkige winnaars van een Gold, Silver of Bronze AMMA. Met foto’s van de ceremonie gepresenteerd door Christophe Stienlet.

Gino Baeck (voorzitter CommPass) maakte van zijn intro gebruik om Stef Peeters te bedanken voor zijn carrière en jarenlange inzet in de mediasector.

MEDIA AGENCY OF THE YEAR
Winner: Publicis Groupe
Nominees : Semetis, Outsight

MEDIA SALES HOUSE OF THE YEAR LEADERS
Gold: RMB
Silver: JCDecaux
Bronze: Clear Channel

MEDIA SALES HOUSE OF THE YEAR CHALLENGERS
Gold: Trustmedia
Silver: MM Delhaize
Bronze: Lijncom

BEST USE OF DATA
Gold: Mindshare ; Nespresso , Boost sales thanks to cognitive load optimization
Silver: Semetis ; KitchenAid makes every data point count
Bronze: Clicktrust ; Voo Zuny , Beyond today’s metrics

INNOVATION & DEVELOPMENT OF THE YEAR
Gold: AdSomeNoise ; Dynamic interactive video at scale
Silver: Semetis ; GVRN – Saving business problems caused by data issues
Bronze: Publicis Groupe ; Zimmo Metahouse

BEST MEDIA STRATEGY
Gold: Initiative ; ING , Back to the top
Silver: Space ; NMBS SNCB , The Test Pass
Bronze: MediaCom ; Fanta , Halloween

BEST USE OF PERFORMANCE MARKETING
Gold: Semetis ; Decathlon, Maximising profitability with automated SEO-SEA synergies
Silver: Clicktrust ; Skoda ; How we are winning the upper funnel
Bronze: Mindshare ; Brussels Airlines , Customer experience optimisation

MEDIA ADVERTISER OF THE YEAR
Winner: José Fernandez, D’Ieteren
Nominees: Myrèse Goyvaerts, Carglass ; Bjorn Van der Cruyssen, Colruyt Group

ADVERTISING BRAND OF THE YEAR
Gold: Fuze Tea – MediaCom
Silver: Kia – Havas Media
Bronze: Carglass – Semetis

MEDIA RESEARCH OF THE YEAR
Gold: VIA ; Attention, a Key Metric for your Video Plan
Silver: KANTAR ; AI to predict the performance of Video Ads
Bronze: Trustmedia|Mediafin ; Power of Podcasts

BEST CREATIVE MEDIA USE
Gold: RMB / VAR / Clear Channel ; Proximus , Moment of the day
Silver: Publicis Groupe ; Zimmo Metahouse
Bronze: JCDecaux / Space/ Outsight ; Samsung Flip

BEST LONG-TERM MEDIA STRATEGY
Gold: Havas Media ; D&L , Merk voor en door de Belgen
Silver: Wavemaker ; Mondelez , Share the LUve
Bronze: dentsu ; Cristal ; Relaunching the first Belgian Pils

BEST USE OF NATIVE & CONTENT
Gold: Publicis Groupe ; #LikeABosch
Silver: Initiative ; Cofidis , Partenaire de vos projets
Bronze: Publicis Groupe ; Zimmo Metahouse

MEDIA BRAND OF THE YEAR
Gold: VRT max – VAR/VRT
Silver: Nostalgie – NGroup
Bronze: Flair – Roularta Media Group

MEDIA SUSTAINABILITY AWARD
Gold: NGroup ; Divertir avec sens. Partager avec impact.
Silver: RMB ; Driver of a more sustainable advertising ecosystem
Bronze: RMG ; #RoulartaCares ; duurzame first movers met Brainprint

BEST USE OF 1 MEDIUM
Gold: EssenceMediacom & SILK; Proximus , Call mom
Silver: Ogilvy Social.Lab ; Vans x Twitch , Off the wall of fame
Bronze: Publicis Groupe/ Outsight ; Pearle , A Relaxed Holiday Starts with a Good Sight

MEDIA PERSONALITY OF THE YEAR
Wilfried Celis (DPG Media)
