AMMA 2023: de grote winnaars zijn Publicis, RMB, Trustmedia, José Fernandez en Wilfried Celis

FacebookTwitterLinkedIn

De winnaars van de AMMA, die de crème de la crème in de mediasector belonen, werden op 8 juni bekendgemaakt in Auditorium 2000 in Brussels Expo. Bureaus, merken, adverteerders, regies, research en campagnes werden er beloond voor de uitstekende resultaten die ze hebben behaald.

Deze 18de editie was er één van vele records: 178 dossiers in 15 AMMA-categorieën, in verschillende fasen beoordeeld door een AMMA-jury bestaande uit 150 professionals uit alle marktsegmenten.

Ontdek hier de gelukkige winnaars van een Gold, Silver of Bronze AMMA. Met foto’s van de ceremonie gepresenteerd door Christophe Stienlet.

Gino Baeck (voorzitter CommPass) maakte van zijn intro gebruik om Stef Peeters te bedanken voor zijn carrière en jarenlange inzet in de mediasector.

MEDIA AGENCY OF THE YEAR

Winner: Publicis Groupe

Nominees : Semetis, Outsight

MEDIA SALES HOUSE OF THE YEAR LEADERS

Gold: RMB

Silver: JCDecaux

Bronze: Clear Channel

MEDIA SALES HOUSE OF THE YEAR CHALLENGERS

Gold: Trustmedia

Silver: MM Delhaize

Bronze: Lijncom

BEST USE OF DATA

Gold: Mindshare ; Nespresso , Boost sales thanks to cognitive load optimization

Silver: Semetis ; KitchenAid makes every data point count

Bronze: Clicktrust ; Voo Zuny , Beyond today’s metrics

INNOVATION & DEVELOPMENT OF THE YEAR

Gold: AdSomeNoise ;  Dynamic interactive video at scale

Silver: Semetis ; GVRN – Saving business problems caused by data issues

Bronze: Publicis Groupe ; Zimmo Metahouse

BEST MEDIA STRATEGY

Gold: Initiative ; ING ,  Back to the top

Silver: Space ; NMBS SNCB , The Test Pass

Bronze: MediaCom ; Fanta , Halloween

BEST USE OF PERFORMANCE MARKETING

Gold: Semetis ; Decathlon, Maximising  profitability with automated SEO-SEA synergies

Silver: Clicktrust ; Skoda ; How we are winning the upper funnel

Bronze: Mindshare ; Brussels Airlines , Customer experience optimisation

MEDIA ADVERTISER OF THE YEAR

Winner: José Fernandez, D’Ieteren

Nominees: Myrèse Goyvaerts, Carglass ; Bjorn Van der Cruyssen, Colruyt Group

ADVERTISING BRAND OF THE YEAR

Gold: Fuze Tea – MediaCom

Silver: Kia – Havas Media

Bronze: Carglass – Semetis

MEDIA RESEARCH OF THE YEAR

Gold: VIA ; Attention, a Key Metric for your Video Plan

Silver: KANTAR ; AI to predict the performance of Video Ads

Bronze: Trustmedia|Mediafin ;  Power of Podcasts

BEST CREATIVE MEDIA USE

Gold: RMB / VAR / Clear Channel ; Proximus , Moment of the day

Silver: Publicis Groupe ; Zimmo Metahouse

Bronze: JCDecaux / Space/ Outsight ; Samsung Flip

BEST LONG-TERM MEDIA STRATEGY

Gold: Havas Media ; D&L , Merk voor en door de Belgen

Silver: Wavemaker ; Mondelez , Share the LUve

Bronze: dentsu ; Cristal ; Relaunching the first Belgian Pils

BEST USE OF NATIVE & CONTENT

Gold: Publicis Groupe ; #LikeABosch

Silver: Initiative ;  Cofidis , Partenaire de vos projets

Bronze: Publicis Groupe ; Zimmo Metahouse

MEDIA BRAND OF THE YEAR

Gold: VRT max – VAR/VRT

Silver: Nostalgie – NGroup

Bronze: Flair – Roularta Media Group

MEDIA SUSTAINABILITY AWARD

Gold: NGroup ; Divertir avec sens. Partager avec impact.

Silver: RMB ; Driver of a more sustainable advertising ecosystem

Bronze: RMG ; #RoulartaCares ; duurzame first movers met Brainprint

BEST USE OF 1 MEDIUM

Gold: EssenceMediacom & SILK; Proximus , Call mom

Silver: Ogilvy Social.Lab ; Vans x Twitch ,  Off the wall of fame

Bronze: Publicis Groupe/ Outsight ; Pearle , A Relaxed Holiday Starts with a Good Sight

MEDIA PERSONALITY OF THE YEAR

Wilfried Celis (DPG Media)