AMMA 2023: MediaSpecs sponsor van de categorie Best Use of 1 Medium

FacebookTwitterLinkedIn

Op donderdag 8 juni vond de AMMA-ceremonie plaats, die de crème de la crème van de mediasector beloont. Bureaus, merken, adverteerders, regies, research en campagnes werden beloond voor de uitstekende resultaten die ze hebben behaald.

MediaSpecs woonde de uitreiking bij, en was ook aanwezig als sponsor van de categorie Best Use of 1 Medium. Deze categorie ligt ons nauw aan het hart: in een steeds groter wordend media-aanbod is de uitdaging om HET relevante medium voor uw campagne te vinden des te groter – en MediaSpecs staat steeds klaar om mediaspecialisten te ondersteunen bij hun zoektocht. Deze categorie beloont zij die alle mogelijkheden van een medium benut hebben om nieuwe horizonten te bereiken en de verwachtingen te overstijgen.

Bart Kuypers, Oprichter en General Manager van MediaSpecs, reikte de Gold AMMA uit aan EssenceMediacom en SILK voor hun “Call my mom”-campagne geproduceerd voor Proximus. Hun campagne speelde slim in op de culturele context van Moederdag om een ​​emotionele buzz rond technologie te creëren. Het team ontwikkelde een radiospot die aan het einde van het bericht aan Siri vroeg om “mama” te roepen, zodat smartphones in de buurt van de radio dat daadwerkelijk zouden doen en luisteraars met hun moeders zouden verbinden. 1,5 miljoen Belgen hoorden de radiospot, die landelijk werd uitgezonden. Op het moment van de uitzending registreerde Proximus een stijging van 276.000 oproepen op zijn netwerk en belden naar schatting 900.000 volwassen kinderen naar hun moeder op Moederdag. Een groot succes!

De Silver AMMA ging naar Ogilvy Social.Lab voor hun campagne “Off the wall of fame” voor Vans en Twitch, en de Bronze AMMA ging naar Publicis Groupe en Outsight voor hun campagne “A Relaxed Holiday Starts with a Good Sight” voor Pearle.