MediaSpecs, het platform voor mediaspecialisten
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.
Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vindt u alle informatie over Belgische en Luxemburgse media. Ook voor media in Frankrijk en Nederland kan u bij ons terecht.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
30/11/2020
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Très très fier de l’adaptabilité des agences média", benadrukt voorzitter François Chaudoir tijdens de UMA Get Together. Vakspecialisten kwamen spreken, debatteren en zelfs presenteren vanuit tv-studio's om de toekomst van het vak te belichten.
Lees meer
|
|
|
|
Dit jaar centraal op de Belgian Communication Summit: al wat we nooit dachten te doen, volgens Belgische CEO's. Met Raphael Thys, Gaëtan Hannecart, Guillaume Boutin, Marie-Pierre Fauconnier, Thierry Geerts, Yvan Verougstraete en Mimi Lamote.
Lees meer
|
|
|
|
Vorige maand vond de online editie van MAGnify plaats. Het afsluitende debat met moderator Danny Devriendt werd eerst nog uitgesteld, maar kon ondertussen wel plaatsvinden, zij het van thuis uit omwille van de verstrengde corona-maatregelen.
Lees meer
|
|
|
|
Uit het jaarlijkse rapport van de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) over mediaconcentratie in Vlaanderen, blijkt dat de Vlaming in 2020 massaal meer media heeft geconsumeerd. De advertentie-inkomsten daalden daarentegen significant.
Lees meer
|
|
|
|
Sara Vercauteren en Anja Peleman nemen op 1 januari de fakkel over van Jeroen Wils en Dajo Hermans als nieuwe Managing Directors van Bepublic Group. De voormalige woordvoerders van DPG Media nemen de leiding over PR-bureaus Bepublic, Bereal & Befirm.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Var biedt tijdens de maand december alle adverteerders de gelegenheid om via de VRT-radiozenders positieve boodschappen uit te dragen. Reboot2020 zijn radiopackages op de VRT-radiozenders, samengesteld uit 5” audioboards.
Lees meer
|
|
|
|
Proximus Skynet Advertising en Digiteka vernieuwen hun samenwerking voor de verkoop van video-inventory op de Belgische markt. Via dit partnership kan de regie haar aanbod kwalitatief verrijken dankzij 100 miljoen impressies en contextuele targeting.
Lees meer
|
|
|
|
Van 3 tot 8 november mobiliseerde LN24 zich om de race naar het Witte Huis te volgen. In totaal werd er op televisie meer dan 27 uur live besteed aan de Amerikaanse verkiezingen. De 'Amerika Special' zorgde voor een stijging van het aantal kijkers.
Lees meer
|
|
|
|
Om de nieuwe Red Bull Zero energiedrank te promoten, werkte Jet Import samen met JCDecaux Billboard om de nieuwigheid van het legendarische blikje letterlijk te laten zien.
Lees meer
|
|
|
|
Karen Donders wordt vanaf 1 februari directeur Publieke Opdracht bij de VRT. De Raad van Bestuur heeft haar benoeming goedgekeurd. CEO Frederik Delaplace wil met de nieuwe functie de klemtoon leggen op de unieke rol van de VRT in de samenleving.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
De eerste editie van États Généraux de la Communication in Frankrijk ging over duurzaam en verantwoord communiceren. Alle sprekers waren overtuigd van de essentiële en transformerende rol van onze sector.
Lees meer
|
|
|
|
Nielsen publiceerde de gegevens over de offline mediabestedingen van september. In vergelijking met het eerste (-12%) en het tweede trimester (-38%) zijn de cijfers van het derde trimester niet dramatisch, maar ook niet geruststellend: -5%.
Lees meer
|
|
|
|
Het is een vaak gestelde vraag hoe het staat met de radioconsumptie tijdens de lockdown? Uit een onderzoek van Ipsos blijkt dat radio niet geleden heeft onder de gezondheidscrisis. Het totale luistervolume steeg zelfs met 9 minuten.
Lees meer
|
|
|
|
PUB had een gesprek met Martine Simonis (algemeen secretaris van AJP), Marc Dupain (general manager van We Media) en Catherine Anciaux (algemeen secretaris van LaPresse.be) over diversiteit in redacties en directies.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] De Acteursgilde, de Vlaamse belangenvereniging voor professionele acteurs, en BBDO roepen adverteerders op om ‘Ads About Nothing’ uit te zenden. Extra reclamespotjes die nergens over gaan en enkel bestaan om acteurs te steunen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
28 november 2020 | 09:00 - 4 december 2020 | 17:00
|
2 december 2020 | 09:00 - 12:00
|
3 december 2020 | 12:00 - 13:00
|
3 december 2020 | 13:00 - 13:30
|
4 december 2020 | 13:00 - 15:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.622 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.057
- vakpers: 629
- dagbladen: 294
- huis-aan-huisbladen: 454
- out-of-home: 1.171
- digitaal: 1.662
- radio/TV: 605
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|