MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs, het platform voor mediaspecialisten

Beste mediavrienden,

In deze nieuwsbrief vindt u het medianieuws van afgelopen week.

Bent u op zoek naar reclametarieven, redactionele kalenders of contactgegevens? In onze database vindt u alle informatie over Belgische en Luxemburgse media. Ook voor media in Frankrijk en Nederland kan u bij ons terecht.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Julie – Mathilde

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

30/11/2020
 
 

“Menselijk kapitaal gaat in de toekomst het verschil blijven maken” – UMA Get Together 2020

"Très très fier de l’adaptabilité des agences média", benadrukt voorzitter François Chaudoir tijdens de UMA Get Together. Vakspecialisten kwamen spreken, debatteren en zelfs presenteren vanuit tv-studio's om de toekomst van het vak te belichten.

Lees meer
 

“Ik had nooit gedacht dat we dat gingen doen”: How to CEO in crisistijden

Dit jaar centraal op de Belgian Communication Summit: al wat we nooit dachten te doen, volgens Belgische CEO's. Met Raphael Thys, Gaëtan Hannecart, Guillaume Boutin, Marie-Pierre Fauconnier, Thierry Geerts, Yvan Verougstraete en Mimi Lamote.

Lees meer
 

MAGnify Chair Session met Danny Devriendt, Christine Jean, Francois le Hodey, Wim Vermeulen en Nathalie L’Hoir

Vorige maand vond de online editie van MAGnify plaats. Het afsluitende debat met moderator Danny Devriendt werd eerst nog uitgesteld, maar kon ondertussen wel plaatsvinden, zij het van thuis uit omwille van de verstrengde corona-maatregelen.

Lees meer
 

Coronaparadox in Vlaamse mediasector: Corona doet Vlaming massaal media consumeren, maar adverteerders haken af

Uit het jaarlijkse rapport van de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) over mediaconcentratie in Vlaanderen, blijkt dat de Vlaming in 2020 massaal meer media heeft geconsumeerd. De advertentie-inkomsten daalden daarentegen significant.

Lees meer
 

Sara Vercauteren en Anja Peleman nieuwe Managing Directors bij Bepublic Group

Sara Vercauteren en Anja Peleman nemen op 1 januari de fakkel over van Jeroen Wils en Dajo Hermans als nieuwe Managing Directors van Bepublic Group. De voormalige woordvoerders van DPG Media nemen de leiding over PR-bureaus Bepublic, Bereal & Befirm.

Lees meer
 

Var lanceert Reboot2020

Var biedt tijdens de maand december alle adverteerders de gelegenheid om via de VRT-radiozenders positieve boodschappen uit te dragen. Reboot2020 zijn radiopackages op de VRT-radiozenders, samengesteld uit 5” audioboards.

Lees meer
 

Proximus Skynet Advertising vernieuwt het partnership met videospecialist Digiteka

Proximus Skynet Advertising en Digiteka vernieuwen hun samenwerking voor de verkoop van video-inventory op de Belgische markt. Via dit partnership kan de regie haar aanbod kwalitatief verrijken dankzij 100 miljoen impressies en contextuele targeting.

Lees meer
 

Publieksrecord voor LN24 dankzij specials over de Amerikaanse verkiezingen

Van 3 tot 8 november mobiliseerde LN24 zich om de race naar het Witte Huis te volgen. In totaal werd er op televisie meer dan 27 uur live besteed aan de Amerikaanse verkiezingen. De 'Amerika Special' zorgde voor een stijging van het aantal kijkers.

Lees meer
 

JCDecaux Prestige Netwerk: Red Bull gaat buiten het kader

Om de nieuwe Red Bull Zero energiedrank te promoten, werkte Jet Import samen met JCDecaux Billboard om de nieuwigheid van het legendarische blikje letterlijk te laten zien.

Lees meer
 

Karen Donders wordt directeur Publieke Opdracht bij VRT

Karen Donders wordt vanaf 1 februari directeur Publieke Opdracht bij de VRT. De Raad van Bestuur heeft haar benoeming goedgekeurd. CEO Frederik Delaplace wil met de nieuwe functie de klemtoon leggen op de unieke rol van de VRT in de samenleving.

Lees meer
 

“Laten we communicatie transformeren” – États Généraux de la Communication (Frankrijk)

De eerste editie van États Généraux de la Communication in Frankrijk ging over duurzaam en verantwoord communiceren. Alle sprekers waren overtuigd van de essentiële en transformerende rol van onze sector.

Lees meer
 

Seen from Space: Offline mediabestedingen – geen echte heropleving in september

Nielsen publiceerde de gegevens over de offline mediabestedingen van september. In vergelijking met het eerste (-12%) en het tweede trimester (-38%) zijn de cijfers van het derde trimester niet dramatisch, maar ook niet geruststellend: -5%.

Lees meer
 

Seen from Space: Postlockdown radio in Vlaanderen

Het is een vaak gestelde vraag hoe het staat met de radioconsumptie tijdens de lockdown? Uit een onderzoek van Ipsos blijkt dat radio niet geleden heeft onder de gezondheidscrisis. Het totale luistervolume steeg zelfs met 9 minuten.

Lees meer
 

Divers in het hart van de media

PUB had een gesprek met Martine Simonis (algemeen secretaris van AJP), Marc Dupain (general manager van We Media) en Catherine Anciaux (algemeen secretaris van LaPresse.be) over diversiteit in redacties en directies.

Lees meer
 

Acteursgilde en BBDO maken reclame voor helemaal niets

[Provided by PUB] De Acteursgilde, de Vlaamse belangenvereniging voor professionele acteurs, en BBDO roepen adverteerders op om ‘Ads About Nothing’ uit te zenden. Extra reclamespotjes die nergens over gaan en enkel bestaan om acteurs te steunen.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

BAM Marketing Congress (Online)
28 november 2020 | 09:00 - 4 december 2020 | 17:00
Persacademie: Podcasts (Online)
2 december 2020 | 09:00 - 12:00
Kantar: BrandZ Strongest Belgian Brands 2020 (Webinar)
3 december 2020 | 12:00 - 13:00
Brainery Session: TikTok, an untapped opportunity for brands (Online)
3 december 2020 | 13:00 - 13:30
Persacademie: Interviewtechnieken (Online)
4 december 2020 | 13:00 - 15:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.622 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.057
  • vakpers: 629
  • dagbladen: 294
  • huis-aan-huisbladen: 454
  • out-of-home: 1.171
  • digitaal: 1.662
  • radio/TV: 605
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.