|
Na meer dan 50 jaar stopt De Streekkrant/De Weekkrant. Roularta doopt het gratis huis-aan-huisblad om tot Deze Week. Het aantal edities wordt teruggebracht tot 34, maar het aantal pagina's verdubbelt tot veertig bladzijden.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahuis wil een bod uitbrengen op het Nederlandse TMG, eigenaar van de krant De Telegraaf, Metro en het Noordhollands Dagblad.
Lees meer
|
|
|
|
De Persgroep Publishing mag aan het Kievitplein in Antwerpen, pal naast het station Antwerpen-Centraal, zijn nieuw hoofdkantoor bouwen. Dat heeft de raad van bestuur van AG Vespa beslist.
Lees meer
|
|
|
|
Transfer neemt de regie over van SBS Belgium voor de Viacom-zenders MTV, Comedy Central en Spike. Het staat in voor de verkoop van spot, non-spot en online video in zowel Vlaanderen als Wallonië.
Lees meer
|
|
|
|
Sanoma heeft een overeenkomst gesloten met G+J Media. Er ontstaat een samenwerking tussen Feeling en Vogue. Beide brands slaan de handen in elkaar en starten in het maartnummer van Vogue met een Belgische katern op 22.500 exemplaren.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf januari wordt Netto | Mon Argent ook als een apart magazine verkocht in de krantenwinkel. Dit gaat gepaard met een oplageverhoging van 14%, waardoor het magazine een oplage zal halen van meer dan 105.000 exemplaren.
Lees meer
|
|
|
|
Met Scandinavian Living lanceert uitgeverij Vipmedia een nieuw tweemaandelijks woonmagazine dat lezers meeneemt in de Scandinavische manier van wonen en leven.
Lees meer
|
|
|
|
Het Italiaans restaurant La Posta in Genk brengt in samenwerking met Riketsa op 31 maart een nieuw halfjaarlijks luxemagazine voor foodlovers op de markt.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Ladies richt zich op vrouwen van 30-40 jaar en verschijnt twee keer per jaar in het Nederlands en Frans op in totaal 30.000 exemplaren.
Lees meer
|
|
|
|
De Belgische versie van Public, gerealiseerd door Edition Ventures, houdt op te bestaan. Vanaf 2017 is enkel nog de Franse versie verkrijgbaar in de winkels.
Lees meer
|
|
|
|
Na Feeling GOLD wordt nu ook Gael GOLD gelanceerd als bijlage van Gael. Het luxemagazine verschijnt vier keer per jaar en is opgebouwd rond één specifiek thema, steeds met stijlvolle foto’s en exclusieve content.
Lees meer
|
|
|
|
G+J International Media Sales gaat de titels van Altice Media Groupe in de Benelux vertegenwoordigen. Nieuw in regie is op die manier onder andere de Belgische oplage van Point de Vue.
Lees meer
|
|
|
|
Face2Face, het OOH-medium in de sanitaire ruimtes van bioscopen, restaurants, bars, cafés, concertzalen en luchthavens, gaat digitaal.
Lees meer
|
|
|
|
Media Expo ontwikkelde in samenwerking met Febiac nieuwe promomogelijkheden. Zo kunnen adverteerders voortaan samplen aan de in- en uitgangen van het salon, maar ook tijdens het beursbezoek kunnen ze hun producten aanbieden.
Lees meer
|
|
|
|
IPM Advertising is voortaan verantwoordelijk voor de display advertising op Vivacite.be, Classic21.be, Lapremiere.be, Purefm.be, Musiq3.be, RTBF Info, RTBF Sport, RTBF Culture, RTBF TV en RTBF Auvio.
Lees meer
|
|
|
|
Sanoma breidt haar native advertising mogelijkheden verder uit door een structurele samenwerking aan te gaan met AdUX (voorheen HiMedia).
Lees meer
|
|
|
|
Ketnet wil starten met een tweede zender voor de allerkleinsten tot zes jaar en bereidt aldus een aanvraag voor. De Vlaamse regering zal uiteindelijk beslissen of Ketnet ontdubbeld kan worden.
Lees meer
|
|
|
|
Stadszender Hasselt1 mikt op echte Hasselaren die betrokken willen zijn bij hun stad en wat er leeft.
Lees meer
|
|
|
|
|
Afgelopen maand maakten ook L’Avenir Advertising en Metro hun standpunt bekend met betrekking tot de agentschapscommissie. Voor een volledige historiek, lees alle artikels via de tag “agentschapscommissie”.
Lees meer
|
|
|
|
Nielsen zet haar aanpak van 2016 verder in 2017 en zal de tarieven van Medialaan, SBS, Var en JCDecaux herberekenen naar een vergelijkbaar brutotarief om op die manier vergelijkbare cijfers te kunnen rapporteren.
Lees meer
|
|
|
|
De methodes van het CIM zullen op korte termijn veranderen en uitbreiden. Naast de klassieke interviews, dagboeken en enkele passieve metingen, zullen meer en meer big data van derden gebruikt worden.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) publiceerde op 12 december zijn jaarlijks rapport ‘Mediaconcentratie in Vlaanderen’.
Lees meer
|
|
|
|
Bijdrage van Space over de (momenteel hypothetische) intrede van de Franse zender TF1 op de Belgische reclamemarkt.
Lees meer
|
|
|
|
Zes Belgische inzendingen wonnen Gold op het reclamefestival Eurobest in Rome: Happiness Brussels (2x), DDB Brussels, These Days, FamousGrey en LDV United.
Lees meer
|
|
|
|
Miguel Aguza, Country External Communication Manager bij IKEA, is op de UBA Xmas Lunch verkozen tot Advertiser Personality of the Year 2016. De andere genomineerden waren Sylvie Verbruggen en Luc Botten.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.834 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.130
- vakpers: 673
- dagbladen: 312
- huis-aan-huisbladen: 705
- out-of-home: 904
- radio/TV: 549
- digitaal: 1.858
Nieuwe abonnees: de reclamebureaus Focus Advertising en TwentySeven Communication.
|
|
|
|
|
|
|