MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Beste wensen voor 2017!

Beste mediavrienden,

MediaSpecs wenst u een fantastisch en succesvol nieuw jaar!

Met onze zoekmachine en website willen wij ook in 2017 elke dag uw trouwe partner in het complexe medialandschap zijn.

In deze newsletter vindt u het belangrijkste medianieuws van december.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

03/01/2017

De Streekkrant wordt Deze Week

Na meer dan 50 jaar stopt De Streekkrant/De Weekkrant. Roularta doopt het gratis huis-aan-huisblad om tot Deze Week. Het aantal edities wordt teruggebracht tot 34, maar het aantal pagina's verdubbelt tot veertig bladzijden.

Lees meer
 

Mediahuis wil bod neerleggen op Telegraaf Media Groep

Mediahuis wil een bod uitbrengen op het Nederlandse TMG, eigenaar van de krant De Telegraaf, Metro en het Noordhollands Dagblad.

Lees meer
 

De Persgroep mag nieuwe hoofdzetel bouwen aan Antwerps Kievitplein

De Persgroep Publishing mag aan het Kievitplein in Antwerpen, pal naast het station Antwerpen-Centraal, zijn nieuw hoofdkantoor bouwen. Dat heeft de raad van bestuur van AG Vespa beslist.

Lees meer
 

MTV, Comedy Central en Spike in regie bij Transfer

Transfer neemt de regie over van SBS Belgium voor de Viacom-zenders MTV, Comedy Central en Spike. Het staat in voor de verkoop van spot, non-spot en online video in zowel Vlaanderen als Wallonië.

Lees meer
 

Sanoma gaat Belgische katern maken in Nederlandse Vogue

Sanoma heeft een overeenkomst gesloten met G+J Media. Er ontstaat een samenwerking tussen Feeling en Vogue. Beide brands slaan de handen in elkaar en starten in het maartnummer van Vogue met een Belgische katern op 22.500 exemplaren.

Lees meer
 

Netto | Mon Argent krijgt een extra leven als apart magazine

Vanaf januari wordt Netto | Mon Argent ook als een apart magazine verkocht in de krantenwinkel. Dit gaat gepaard met een oplageverhoging van 14%, waardoor het magazine een oplage zal halen van meer dan 105.000 exemplaren.

Lees meer
 

Scandinavian Living: eerste Nederlandstalig Scandinavisch woonmagazine in België

Met Scandinavian Living lanceert uitgeverij Vipmedia een nieuw tweemaandelijks woonmagazine dat lezers meeneemt in de Scandinavische manier van wonen en leven.

Lees meer
 

Nieuw luxemagazine voor foodlovers: La Posta Magazine

Het Italiaans restaurant La Posta in Genk brengt in samenwerking met Riketsa op 31 maart een nieuw halfjaarlijks luxemagazine voor foodlovers op de markt.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Ladies: het nieuwe glamourmagazine van Edition Ventures

Ladies richt zich op vrouwen van 30-40 jaar en verschijnt twee keer per jaar in het Nederlands en Frans op in totaal 30.000 exemplaren.

Lees meer
 

Public Belgique stopt ermee

De Belgische versie van Public, gerealiseerd door Edition Ventures, houdt op te bestaan. Vanaf 2017 is enkel nog de Franse versie verkrijgbaar in de winkels.

Lees meer
 

Na Feeling GOLD nu ook Gael GOLD

Na Feeling GOLD wordt nu ook Gael GOLD gelanceerd als bijlage van Gael. Het luxemagazine verschijnt vier keer per jaar en is opgebouwd rond één specifiek thema, steeds met stijlvolle foto’s en exclusieve content.

Lees meer
 

Point de Vue in regie bij G+J International Media Sales

G+J International Media Sales gaat de titels van Altice Media Groupe in de Benelux vertegenwoordigen. Nieuw in regie is op die manier onder andere de Belgische oplage van Point de Vue.

Lees meer
 

Guidooh digitaliseert het Face2Face-netwerk

Face2Face, het OOH-medium in de sanitaire ruimtes van bioscopen, restaurants, bars, cafés, concertzalen en luchthavens, gaat digitaal.

Lees meer
 

Nieuw bij Media Expo: sampling op het Autosalon, ook voor niet-exposanten

Media Expo ontwikkelde in samenwerking met Febiac nieuwe promomogelijkheden. Zo kunnen adverteerders voortaan samplen aan de in- en uitgangen van het salon, maar ook tijdens het beursbezoek kunnen ze hun producten aanbieden.

Lees meer
 

IPM verantwoordelijk voor display advertising op RTBF-sites

IPM Advertising is voortaan verantwoordelijk voor de display advertising op Vivacite.be, Classic21.be, Lapremiere.be, Purefm.be, Musiq3.be, RTBF Info, RTBF Sport, RTBF Culture, RTBF TV en RTBF Auvio.

Lees meer
 

Nieuwe native advertising pakketten bij Sanoma

Sanoma breidt haar native advertising mogelijkheden verder uit door een structurele samenwerking aan te gaan met AdUX (voorheen HiMedia).

Lees meer
 

Ketnet wil aparte zender voor kinderen tot 6 jaar

Ketnet wil starten met een tweede zender voor de allerkleinsten tot zes jaar en bereidt aldus een aanvraag voor. De Vlaamse regering zal uiteindelijk beslissen of Ketnet ontdubbeld kan worden.

Lees meer
 

Hasselt krijgt met Hasselt1 weer een eigen stadsradio

Stadszender Hasselt1 mikt op echte Hasselaren die betrokken willen zijn bij hun stad en wat er leeft.

Lees meer
 

Toepassing van agentschapscommissie in 2017: stand van zaken

Afgelopen maand maakten ook L’Avenir Advertising en Metro hun standpunt bekend met betrekking tot de agentschapscommissie. Voor een volledige historiek, lees alle artikels via de tag “agentschapscommissie”.

Lees meer
 

Rapportering van reclame-investeringen en agentschapscommissie: Nielsen zorgt ook in 2017 voor vergelijkbare cijfers

Nielsen zet haar aanpak van 2016 verder in 2017 en zal de tarieven van Medialaan, SBS, Var en JCDecaux herberekenen naar een vergelijkbaar brutotarief om op die manier vergelijkbare cijfers te kunnen rapporteren.

Lees meer
 

CIM gebruikt big data om OOH-studie te verfijnen

De methodes van het CIM zullen op korte termijn veranderen en uitbreiden. Naast de klassieke interviews, dagboeken en enkele passieve metingen, zullen meer en meer big data van derden gebruikt worden.

Lees meer
 

Mediaconcentratie in Vlaanderen: merken staan centraal, concentratie blijft toenemen

De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) publiceerde op 12 december zijn jaarlijks rapport ‘Mediaconcentratie in Vlaanderen’.

Lees meer
 

Belgische reclamespots op TF1: hebben Belgische adverteerders daar belang bij?

Bijdrage van Space over de (momenteel hypothetische) intrede van de Franse zender TF1 op de Belgische reclamemarkt.

Lees meer
 

Wie waren de winnaars op Eurobest?

Zes Belgische inzendingen wonnen Gold op het reclamefestival Eurobest in Rome: Happiness Brussels (2x), DDB Brussels, These Days, FamousGrey en LDV United.

Lees meer
 

Miguel Aguza is de Advertiser Personality of the Year 2016

Miguel Aguza, Country External Communication Manager bij IKEA, is op de UBA Xmas Lunch verkozen tot Advertiser Personality of the Year 2016. De andere genomineerden waren Sylvie Verbruggen en Luc Botten.

Lees meer
 

Agenda

Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.834 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.130
  • vakpers: 673
  • dagbladen: 312
  • huis-aan-huisbladen: 705
  • out-of-home: 904
  • radio/TV: 549
  • digitaal: 1.858

Nieuwe abonnees: de reclamebureaus Focus Advertising en TwentySeven Communication.

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.