Wie waren de winnaars op Eurobest?

FacebookTwitterLinkedIn

Afgelopen vrijdag bekroonden 116 juryleden in Rome de beste Europese reclamecampagnes tijdens Eurobest.

Van alle Belgische inzendingen haalden er uiteindelijk 95 de shortlist. Hiervan wonnen er 6 Gold, 20 Silver en 22 Bronze. Happiness Brussels won twee keer Gold met #NoFilter voor Unicef, DDB Brussels één keer met Simplified Stories voor de Alzheimer Liga, ook één Gold voor These Days met Coins of Hope voor Child Focus, voor FamousGrey met Klarafy voor Klara en voor LDV United met Surprise Selection voor de Special Olympics.

Hieronder vindt u een overzicht van de Grand Prix winnaars.

Direct + Mobile + Promo & Activation + PR: ‘The Swedish Number’ voor The Swedish Tourist Association van INGO Stockholm
Healthcare + Innovation: ‘Dot, The First Braille Smartwatch’ voor Dot Incorporation van Serviceplan Munich
Film + Film Craft: ‘Paralympics: We’re the Superhumans’ voor Channel 4 van Blink Productions London en 4creative London
Creative Data: ‘Nike on Demand’ voor Nike van R/GA London
Creative Effectiveness: ‘Monty’s Christmas’ voor John Lewis van adam&eveDDB London
Digital Craft: ‘The Next Rembrandt’ voor ING van J. Walter Thompson Amsterdam
Design: ‘#PAINTBACK’ voor Legacy Store Berlin van HEIMAT Berlin
Entertainment: ‘Modern Essentials by Beckham’ voor H&M van adam&eveDDB London
Integrated: ‘The Man on the Moon’ voor John Lewis van adam&eveDDB London
Media: ‘Girl Emojis’ voor Procter & Gamble van STARCOM London
Outdoor: ‘Survival Billboard’ voor Microsoft van McCann London
Print & Publishing: ‘Brad is Single’ voor Norwegian Air van Try Oslo
Print & Outdoor Craft: ‘Breakdance/Parkour/Skateboard’ voor Pepsico Deutschland van BBDO Group Germany
Radio: ‘Sound of Glory’ voor Ford van Ogilvy Madrid

Er werden ook nog andere awards uitgereikt.

Advertiser of the Year: Heineken
Grand Prix for Good: ‘Check it Before it’s Removed: Naked Breasts on Facebook Against Breast Cancer’ voor Pink Ribbon Deutschland van DDB Group Germany
Network of the Year: 1) DDB Worldwide 2)McCann Worldgroup 3) BBDO Worldwide
Agency of the Year: 1) INGO, Stockholm 2)DDB Group Germany, Berlin 3) adam&eveDDB, London
Independent Agency of the Year: 1) Jung von Matt, Hamburg 2) Serviceplan, Munich 3) Grabarz & Partners, Hamburg
Media Agency of the Year: 1) Starcom, London 2) PHD, London 3) EMT/Dentsu Aegis, London
Golden Palm: 1) Sonny, UK 2) O Positive, USA 3) Blink, UK

Meer info op de website van Eurobest.