Mediahuis Connect hanteert vanaf 1 januari 2018 een CPM tarief voor de reclameruimte in haar dagbladen. Deze stap maakt van Mediahuis Connect de eerste Belgische regie die een van oorsprong digitaal model naar printmedia vertaalt.
Met deze stap wil Mediahuis Connect de aantrekkingskracht van de gedrukte krant vergroten. Een CPM tarief stelt de advertentiemarkt in staat om op een transparante manier de kost per contact van verschillende media (zoals print, online, radio of OOH) met elkaar te vergelijken. Het plannen en aankopen van crossmediale campagnes wordt op die manier eenvoudiger en transparanter.
Corporate Director Bart Decoster: “We merken dat digitale afdelingen bij media agencies steeds vaker ook verantwoordelijk worden voor de planning en aankoop van printmedia. De expertise van deze nieuwe generatie van digitale planners en buyers ligt net in een methodologie die vandaag ver afstaat van de huidige pricing van printcampagnes. Met de overstap naar een CPM tarief voor nationale krantencampagnes nemen wij het voortouw in een universeel model voor mediaruimte in kranten. Op die manier willen we de krant de aandacht geven die ze verdient”.
De nieuwe CPM tarifering voor kranten gaat in vanaf 1 januari 2018 en geldt voor alle nationale krantencampagnes.
Meer info over de CPM tarifering van Mediahuis Connect kan je hier vinden.