Marc Dupain is de nieuwe voorzitter van de Raad voor de Reclame

FacebookTwitterLinkedIn

Marc Dupain, algemeen manager van de vereniging van uitgevers van de Belgische periodieke pers The Ppress, is benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur van de Raad voor de Reclame. Hij volgt Fons Van Dyck op, algemeen directeur en oprichter van het merkadviesbureau Think BBDO.

De Raad voor de Reclame is de associatie die de zelfregulering inzake reclame in België organiseert. Het orgaan richt zijn inspanningen “op de valorisatie van de zelfregulering door de geloofwaardigheid en de doeltreffendheid van de Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame (JEP), diens zelfregulerend orgaan, te versterken”.

De Raad voor de Reclame is ook de geprivilegieerde gesprekspartner met betrekking tot zelfregulering voor overheid, ngo’s en consument. Opgericht in 1967 streeft het naar “een excellente werking” van de JEP en investeert het verder in de versterking en de ontwikkeling van de zelfregulering.

Marc Dupain begon zijn loopbaan als advocaat in Tongeren. Nadien werkte hij voor Test-Aankoop en 23 jaar voor VTM als nieuwsanker, eindredacteur, woordvoerder van Levenslijn en hoofd Public Affairs. “Respect voor de burger en vertrouwen in de commerciële communicatie zijn belangrijker dan ooit. Ik kijk ernaar uit om dat met alle partners in onze sector mee uit te dragen”, aldus Dupain.

Bron: Belga.