Op 17 april zal Luxemburger Wort op een oplage van 250.000 exemplaren verdeeld worden doorheen het ganse Groothertogdom. De nationale distributie door de diensten van de Post zal ervoor zorgen dat alle Luxemburgse huishoudens het dagblad zullen ontvangen.
Het doel is om het redactionele werk van de ploeg journalisten die elke dag informatie verspreiden onder 158.000 dagelijkse lezers extra in de kijker te zetten.
Deze nationale verdeling is een uitzonderlijke gelegenheid voor adverterende partners (Tango/Proximus, Losch, Citabel, Freelanders, Robert Schumanziekenhuis, Ministerie van Gelijke Kansen, Orange en Post) om tijdens de crisis te communiceren en alle huishoudens te bereiken. Zij zijn vandaag de dag het belangrijkste publiek.
Robert Hever, Commercieel Directeur van de groep Saint-Paul, over deze actie: “Deze nationale verdeling ligt in het verlengde van de missie van Luxemburger Wort, namelijk om elke dag op nationaal niveau kwaliteitsvolle informatie tot bij de Luxemburgse inwoners te brengen. Dat is in tijden van thuisblijven een nog logischer initiatief”.