Ligtatus, de leider op het gebied van native advertising oplossingen voor uitgevers en adverteerders, maakt bekend een nieuwe samenwerking te hebben met Forensiq (Impact). De samenwerking is tot stand gekomen om hoge kosten en inefficiënte marketing te elimineren door het meten van zichtbaarheid en biedt adverteerders een extra garantie dat het verkeer fraudevrij en brand safe is.
Om het aandeel verdacht verkeer te beperken tot minder dan 1,50% en alleen kwaliteitsverkeer te leveren, is Ligatus in februari van dit jaar met Forensiq gaan samenwerken. Dankzij deze integratie kan Ligatus verkeer met (mogelijke) fraude op verschillende apparaten beter bestrijden met behulp van de vele oplossingen van Forensiq voor het realtime volgen van bedreigingen voor verschillende mediatypes. In juli kondigde Ligatus een score van slechts 1,17% verdacht verkeer aan, dat is aanzienlijk onder het gemiddelde van 3% dat veel bureaus als aanvaardbaar niveau van fraudetolerantie beschouwen.
Forensiq, gekocht door Impact in 2016, is toonaangevend op het gebied van detectie van advertentiefraude waarbij machine learning en geavanceerde detectiemethoden worden gebruikt om verdacht verkeer te identificeren. Met de hulp van Forensiq behouden adverteerders en uitgevers een betrouwbaar platform met verkeer van een hoge kwaliteit, een brand safe omgeving voor de advertenties met toegang tot een transparante reporting.