JEP zet zelfregulering in de spotlights

FacebookTwitterLinkedIn

De JEP waakt erover dat de inhoud van reclameboodschappen conform de regels inzake reclame is, zijnde de wetgeving en de zelfregulerende codes, en dit door middel van een onafhankelijke en representatief samengestelde jury.

Het Communicatie Centrum lanceert deze week een ambitieuze campagne met als hoofddoel de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) bekender te maken bij het grote publiek.

Jonge creatieve talenten, actief bij Young Dogs, ontwikkelden het concept van de campagne. Het team van Wouter Vochten en Jannes Deschacht werd geselecteerd uit maar liefst 19 voorstellen.

Het doel van de campagne is niet alleen om consumenten eraan te herinneren dat ze bij de JEP klachten kunnen indienen over campagnes die ethische en/of wettelijke vragen oproepen.

De campagne wil ook het belang van ethiek in commerciële communicatie benadrukken, en a fortiori de cruciale rol van zelfregulering die in België wordt georganiseerd door het Communicatie Centrum via zijn controleorgaan, de JEP.

Dankzij de steun van alle leden van het Communicatie Centrum zal de campagne de komende weken worden verspreid via verschillende kanalen, zoals televisie, radio, bioscoop, tijdschriften, kranten, online media en DOOH.