JCDecaux presenteert het aanbod voor 2014

FacebookTwitterLinkedIn

Zowel bij het groot formaat als bij het stadsmeubilair zijn er weinig structurele veranderingen in het aanbod van JCDecaux.

 

Stadsmeubilair

 

De Franse regie probeert zijn 2m²-park te verbeteren door 500 zijden te schrappen die als minder kwalitatief worden beschouwd. Als compensatie zullen er wel nieuwe constructies gebouwd worden in Brussel, Antwerpen, Namen en Mechelen. Dit betekent dat de huidige nationale netwerken (Booster, Authentic, Taste) 50 zijden minder zullen tellen, maar ze zouden qua GRP’s minstens even goed moeten zijn. Met de zijden die niet aan de netwerken zijn toegewezen, kunnen campagnes op maat (lokaal of van lange duur) worden uitgewerkt.

De recente overname van Insert Belgium door JCDecaux heeft geleid tot de creatie van een nieuw aanbod dat de naam Proximity (Proximity Booster, Proximity Authentic & Proximity Taste) meekreeg en dat formaten van de twee regies combineert. In de praktijk gaat het om nationale netwerken van 2m² die gekoppeld worden aan een selectie van 2.000 Insert-kaders, verdeeld over het Noorden en het Zuiden van het land. 

 

Groot formaat (Billboard)

 

De campagnes voor het Prestige-netwerk worden in het vervolg gedrukt op zeildoek in plaats van op papier. Dit zal de kwaliteit van de drager verbeteren, maar zal wellicht leiden tot een hogere productiekost. De vijf topadressen van het panoramische netwerk krijgen trouwens retroverlichting met leds. Dat komt hun zichtbaarheid ten goede en biedt adverteerders nog meer creatieve mogelijkheden.

Er zijn geen veranderingen in de Superstar-netwerken.

 

Daarnaast bedraagt de tariefinflatie voor alle formaten gemiddeld 3%. Het beleid met maandelijkse indexcijfers dat dit jaar werd ingevoerd, blijft ook van kracht.

 

Meer details vindt u in de database van MediaSpecs.