JCDecaux lanceert de OOH Planner

FacebookTwitterLinkedIn

In lijn met zijn strategie om out-of-home om te vormen tot een “data driven medium”, blijft JCDecaux investeren in verschillende “data solutions” om adverteerders beter te kunnen helpen bij het plannen van hun campagnes.

Vandaag kondigt JCDecaux België de lancering aan van zijn nieuwste project, namelijk de OOH Planner. Dit platform is ontwikkeld in samenwerking met Adsquare, wereldleider op het gebied van location based targeting. Deze tool biedt de mogelijkheid om campagnes te plannen op basis van het gebruik van verschillende data. Dankzij de OOH Planner kunnen schermen op straat, in winkelcentra, in Carrefours en metro’s gemakkelijk en efficiënt worden gecombineerd met verschillende segmenten voor een optimale planning.

Hoe werkt de OOH Planner?

Op basis van een briefing met een beschrijving van de te bereiken doelgroep, stelt de OOH Planner het best mogelijke OOH-netwerk voor.

Het platform biedt toegang tot een breed scala aan targetingmogelijkheden: sociodemografisch, intentioneel, op basis van interesses, gedrag, op basis van winkelbezoeken, enz. De data zijn afkomstig van partners die gelokaliseerde publieksgegevens verstrekken die toegankelijk zijn via het platform, en dit op een manier die de privacy respecteert. Tot deze partners behoren Adsquare zelf, GfK en Qloo.

Deze tool maakt het dus gemakkelijk om relevante doelgroepsegmenten te creëren met meer dan 500 segmentatie- en nabijheidsmogelijkheden. De mogelijkheden zijn eindeloos: kopers van luxeproducten, sportliefhebbers, dierenliefhebbers, enz.

Dankzij de OOH Planner biedt JCDecaux nu “smart networks” aan, 100% samengesteld op basis van een adverteerders briefing. Deze netwerken kunnen digitaal, papier of beiden bevatten, in een mix van universa. De kost van deze netwerken is op basis van een kost per duizend.