50 jaar CIM: inspirerende debatreeks vanaf 25 oktober

FacebookTwitterLinkedIn

Het CIM viert in 2021 zijn vijftigste verjaardag (lees hier meer over de nieuwe huisstijl). De veranderingen in de media en de communicatiesector lijken alleen maar te versnellen. Welke rol zal het CIM daarin spelen? Dat vroegen ze aan een select gezelschap van vertegenwoordigers van media, adverteerders, mediabureaus, onderzoekers en aan de digitale generatie. Het resultaat is een inspirerende reeks van 5 debatten die vanaf maandag 25 oktober om 12u online beschikbaar zijn.

De voorbije 50 jaar is het CIM gegroeid als leverancier van ‘reach & frequency’ data voor zowat alle media. De media zelf én de communicatiesector waren maar wat gelukkig met onafhankelijke gegevens om media onderling te kunnen vergelijken. Reclameregies en mediabureaus vonden er alles wat nodig was voor klassieke mediaplanning.

De realiteit van vandaag is anders. Nieuwe vormen van reclame kopen en verkopen, internationale concurrentie, automatisering en reclamecampagnes die gebaseerd zijn op real time data hebben de communicatiesector grondig veranderd. De meting van de media wordt complexer, de cases waarvoor CIM-gegevens gebruikt worden diverser en de gebruikers (terecht) veeleisender.

In de debatreeks “Credibility In Media. WTF!” krijgen alle stakeholders die betrokken zijn bij het CIM de kans om hun mening te geven over de verwachte evolutie van het CIM.

Programma

  • Maandag 25/10: De toekomst van de tripartite?
  • Dinsdag 26/10: De evolutie van mediabereiksstudies?
  • Woensdag 27/10: De verwachtingen van verkopers tegenover het CIM?
  • Donderdag 28/10: De verwachtingen van kopers tegenover het CIM?
  • Vrijdag 29/10: Wat betekent het CIM voor digital natives?

Helen Willems (voorzitter) en Stef Peeters (algemeen directeur): “Volgens onze gesprekspartners blijft er zeker een rol weggelegd voor het CIM in de toekomst. Maar naast onze basiswaarden kwaliteit en onafhankelijkheid worden innovatie, hybride oplossingen en time to market de nieuwe ordewoorden. En om dat mogelijk te maken, moeten alle actoren binnen het communicatie-ecosysteem de koppen bij elkaar steken en exact definiëren wat hun noden zijn, wat ze samen willen doen en welke budgetten ze daar tegenover willen zetten. En het mag allemaal wat sneller: onze deuren staan alvast open.”