JCDecaux interactief met Foursquare

FacebookTwitterLinkedIn

De 2m² reclameborden van JCDecaux zijn sinds kort locaties op Foursquare. Dit biedt adverteerders de mogelijkheid hun campagnes te linken met de twee miljoen Belgische Foursquare-gebruikers.

 

De consument hoeft enkel in te checken op Foursquare in de buurt van een campagne met het Foursquare-logo. Via een zogenaamde special die dan verschijnt, wordt de boodschap gecommuniceerd en de interactie kan starten.

 

Er zijn heel wat mogelijkheden om de consument bij het merk te betrekken: aanvragen van een gratis staal, ontvangen van een elektronische kortingbon, deelnemen aan een wedstrijd of vinden van het dichtstbijzijnde verkooppunt.

 

Voor adverteerders volstaat het dus het Foursquare-logo op een affiche te vermelden, zodat de consument weet dat hij door simpelweg in te checken in interactie kan gaan. Foursquare-gebruikers weten dat ze via een special van voordelen kunnen genieten. Na afloop van de actie beschikt de adverteerder over een rijke set van data over de consumenten die hebben ingecheckt.

 

Voor de integratie van de borden en de implementatie van campagnes, koos JCDecaux voor The Brand Seeders als partner.