Roularta Research: corona-enquête bij 19.000 lezers van Roularta-magazines

FacebookTwitterLinkedIn

De coronacrisis heeft een ongeziene impact op ons leven gehad. Wat zijn de gevolgen ervan op het consumptiegedrag en hoe zal dit in de toekomst nog evolueren?

Meer dan 19.000 lezers van de Roularta-magazines gaven een inkijk in hun shopgedrag, financiële beleving en vakantieplannen. De enquête liep van 5 tot 9 mei, een periode waarin enkel de voedingswinkels open waren.

De helft van de lezers had begin mei de vakantieplannen voor deze zomer al gewijzigd: velen blijven in België of zoeken het niet te ver.

Op financieel vlak geeft 3 op 4 lezers aan dat ze toch geld opzij konden zetten tijdens de coronatijden. 1 op 2 spaarde zelfs meer dan anders, omdat ze minder uitgaven aan vakanties, restaurants en minder shopten.

De lezers maakten massaal gebruik van online shoppen: 9 op 10 had begin mei al ten minste 1 online aankoop gedaan van kleding, verzorgings- en beautyproducten, boeken enz. Maar ondanks het gemak van online shopping, misten ze de echte shopping experience. Ook jongere consumenten delen deze mening.

Bekijk hieronder de video met de resultaten.