Uitstekende cijfers voor reclamecampagnes op websites van Belgische uitgevers

FacebookTwitterLinkedIn

De Belgische uitgevers leggen uitstekende cijfers voor op het vlak van de zichtbaarheid van digitale advertentiecampagnes op hun mobile en desktop formaten. Ze scoren 5% hoger dan het marktgemiddelde, terwijl 96% van het totaal aantal display impressies permanent wordt gemeten, geanalyseerd en geoptimaliseerd.

Dat blijkt uit het recente Viewability Report van de Belgische uitgevers. De studie is een initiatief van de uitgeversfederatie WE MEDIA, departement DIGITAL (voorheen OPPAB), en tot stand gekomen in samenwerking met de Persgroep Publishing, IPM Group, Les Editions de l’Avenir, Mediahuis, Groupe Rossel en Roularta Media Group, en met de steun van Editions Ciné Télé Revue, Sanoma en TheNewPub.

Het rapport analyseert het totaal aantal advertentiecampagnes voor standaard displayformaten op mobile en desktop. De positieve balans is het gevolg van het op punt stellen van een gestructureerd proces om de kwaliteit van de content en de bijhorende advertenties voortdurend te verbeteren, waarbij brand safety, de strijd tegen fraude, databeheer, optimale gebruikerservaringen en viewability centraal staan.

Thierry Hugot, voorzitter van WE MEDIA DIGITAL en Directeur Sales & Marketing bij Rossel, is erg verheugd met de resultaten: “Deze cijfers tonen aan dat we met de Belgische uitgevers niet alleen transparant zijn, maar ook performant. De Belgische uitgevers zetten hogere standaarden dan de markt. Dit kan het vertrouwen van de adverteerders in onze kwaliteitsvolle media alleen maar doen toenemen”.