Auvio zorgt voor 6% meer kijkers tijdens het WK voetbal

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn
rmb

De groepsfase van het WK 2018 is afgesloten en de trend van de eerste balans wordt bevestigd: dit is een recordeditie met een nooit eerder behaald marktaandeel voor tv-zuid.

Sinds 14 juni zendt de RTBF alle wedstrijden live uit op La Une of La Deux, en via zijn digitale platform Auvio. Samen voldoen televisie en internet aan de behoeften van een breed en gevarieerd publiek. Live videostreaming is complementair aan het medium tv en:

  • genereert gemiddeld +6% incrementele dekking per match;
  • heeft een jonger profiel met een publiek dat voor 53% bestaat uit 18-34-jarigen;
  • biedt werkende personen de kans om het WK overdag te volgen, getuige de gemiddeld 52.904 unieke bezoekers tijdens de wedstrijden in het begin van de namiddag.

Wat moeten we onthouden van de 48 wedstrijden die tussen 14 juni en 28 juni gespeeld werden?

  • gemiddeld 683.568 kijkers en/of bezoekers per match (gecumuleerd bereik tv + Auvio)
  • in totaal 3.557.467 kijkers, dit is een globale tv-dekking van 81% (bereik 10 min) in het zuiden van het land
  • een bereikpiek voor de match België – Engeland met:
    o een totaal van 1.848.207 Franstalige kijkers (gecumuleerd bereik tv + Auvio)
    o een marktaandeel tv-zuid van 85% bij de 15-54-jarigen en een score die stijgt tot 91% bij de mannen 18-54 jaar
  • top 5 van de wedstrijden tv & Auvio (exclusief Rode Duivels):

Lees hier verder.