“Het is 2020”: op 3 december 2015 schreef Wout Dockx zijn mediavoorspellingen voor 2020. Realistisch, of niet?

FacebookTwitterLinkedIn

Het is 2020. De digitale evolutie is nog steeds volop bezig. Maar er is veel veranderd. Zowat iedereen heeft in zijn broekzak een computer zitten die alles en iedereen in een blitz met elkaar verbindt.

Wout Dockx anno 2015 slaat de nagel op zijn kop. In 2020 is dit inderdaad tegenwoordige tijd.

Zijn kristallen bol gaf hem vijf jaar geleden nog vele andere perspectieven met, zo blijkt uiteindelijk, een hoog waarheidsgehalte, en zo maakt Wout zijn label van Mediaman meer dan waar.

Deze waarzeggerij van zijn kant was alvast geen quatsch door een charlatan:

  • In 2020 gaat resultaten verhogen maar moeizaam hand in hand met “het streven naar perfecte targeting. De droom om uitsluitend relevante boodschappen te brengen is ijdel gebleken.”
  • Vandaag de dag zijn de mensen “het snel beu om overspoeld te worden door boodschappen, met een roep naar meer privacy tot gevolg.”
  • En ook gratis en voor niets je gegevens afstaan is “steeds minder cool, het afblokken van intrusieve boodschappen een populaire sport.”

Klopt als een bus.

Wout las destijds ook onze levenslijn omtrent OLED-technologie. Dit is wat hij in onze handpalmen te lezen zag: “De OLED-technologie bleek uiteindelijk de juiste, zodat vandaag een flinterdunne, opvouwbare, dubbele A3 in je binnenzak past. Zodat de kunst van de paginabrede lay-out opnieuw kon toegepast worden in digitale vorm.” Vijf jaar later kijken we terug op ons gevolgde pad en geven we toe dat we een andere richting zijn ingeslagen.

Welke mediavoorspellingen voor 2025, Wout?