Brightfish en Buffl lanceren ‘Black Box’: een real-time mediaonderzoek in de bioscoop

FacebookTwitterLinkedIn

Sinds enkele jaren werken Brightfish en Buffl samen voor profiling en forecasting van films. Nu komen ze samen naar buiten met het nieuwe concept Black Box. Het doel hiervan is op methodologisch vlak de authentieke omstandigheden van het mediacontact zo correct mogelijk te meten en objectief in kaart te brengen.

Frederik Braem, Creative Director van Brightfish: “Black Box is eigenlijk bijzonder eenvoudig. Een groep mensen krijgt in een bioscoopzaal allerlei content te zien en zelfs – in het geval van samples – te proeven, te ruiken en te testen. Over die content worden ze vervolgens, via hun smartphone, in real time bevraagd dankzij het platform van Buffl. De rekrutering van de mensen in de zaal kunnen we aansturen via het Buffl-panel om ze representatief – of, waarom niet, selectief te maken.

We kregen vaak de vraag: ‘welke commercial het beste zou werken in bioscoop, het korte of lange formaat, en of we dat ook kunnen kwantificeren?’ Of nog: ‘Is mijn spot cinemawaardig, welk effect gaat hij hebben? Hoe meet je dat op een objectieve manier?’ Black Box is daarop ons antwoord”, voegt National Sales Director Kim Temmerman toe.

In december werd al een eerste test-editie georganiseerd in Kinepolis Antwerpen.