Retour sur MAGnify 2018

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Le 4 octobre s’est déroulée la deuxième édition de MAGnify, un évènement organisé par Magazine Media pour mettre en valeur le média magazine.

Philippe Belpaire (General Manager Roularta Media) a ouvert l’évènement avec ce discours :

Dear advertisers and dear friends from the media agencies and the creative agencies, we should all embrace magazine media. Why?

Because magazines offer quality and trustworthy content.
Because magazines can give proof that an ad has been published.
Because magazines can guarantee where an ad is going to be placed and what content will be around it.
Because magazines can prove with audited data, how many copies have been sold, who paid for them and how much they paid for each copy.
Because magazines have brands so powerful they bring people to events, to buy their branded products, to pay for their content, and on a variety of platforms and formats.
Because magazine ads are not intrusive: readers see them as complementary info.
Because brands can use magazines infinite creative possibilities to stand out (in magazines anything that tickles the five senses is possible).
Because magazine makers are storytellers by nature.
Because cross-media solutions in magazine media enhance ROI substantially.
Because magazines offer you engaged audiences.

As magazines evolve and expand into new forms and channels, it’s reassuring to see they still provide unmatched quality and relevance, so that the consumer demand for highly trusted, curated, quality content is still satisfied by magazine brands. No medium is more trustworthy and trusted than magazines when it comes to selling ads. Research proves that magazine brands help tell stories and sell products for advertisers. Magazine media builds brands and sell products in a safe and transparent environment. Consumers give feedback that ads in magazines fit well within the content, and that younger readers are especially receptive to advertising in magazines.

Le premier intervenant Juan Señor (Partner chez Innovation Media Consulting Group et co-auteur du livre annuel Innovation in Magazine Media) a convaincu avec une présentation très forte. “Fake news is the future of journalism” et cela pousse les gens à payer pour obtenir un contenu fiable. Il a également dénoncé le duopole de Facebook et Google et a présenté  les deux évolutions nécessaires pour les marques magazines :

  • Du CPM vers le CPH (ce n’est pas le nombre de vues qui compte, mais le temps par vue).
  • Du revenu publicitaire au revenu du lecteur (les magazines ne doivent plus compter sur les revenus publicitaires, mais doivent aussi convaincre leurs lecteurs de payer pour leur contenu)

Ensuite, Steve Goodman, Managing Director Print Trading chez GroupM UK, a pris la parole. Il a résumé les marques magazines en quelques mots-clefs : “trust, coverage, results, engagement and impact”.

Après la pause, le duo français Bruno Poyet (Founder & CEO d’Impact Mémoire) et Benoît Bochu (Strategic Planner chez Climat Media Agency) est monté à la tribune pour présenter la différence entre “automatic and voluntary attention” et les possibilités de publicité que créent ces types de mémoire dans le média magazine.

Une table ronde a clôturé cette matinée, réunissant Vanessa Sanctorum (Head of Consumer Science & Analytics chez Havas Media) en tant que modératrice, et Mike Koedinger (Founder & Chairman de Maison Moderne), Nathalie Erdmanis (Strategic Marketing & Branding Director chez AG Insurances), Els Thielemans (CEO de Maxus) et Katia Pallini (Content Impact Manager chez InSites Consulting) comme intervenants. Ils ont discuté de la manière dont les magazines (et les médias/la publicité en général) peuvent atteindre les millenials. Plus d’informations à ce sujet sur www.magazinemedia.be.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Quelques tweets: