Facebook sluit zich aan bij het Communicatie Centrum en de JEP

FacebookTwitterLinkedIn

Facebook gaat de principes en doelstellingen van het Communicatie Centrum en de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) officieel onderschrijven. Met deze overeenkomst bevestigt Facebook het belang van zelfregulering en het werk van het Communicatie Centrum en de JEP.

Het Communicatie Centrum (vroeger de Raad voor de Reclame) is de professionele organisatie die de communicatiesector verenigt, zelf vertegenwoordigd door hun respectieve verenigingen, namelijk de UBA, de ACC, VIA, LA PRESSE.be, VNM, WE MEDIA en de AEA. Het Communicatie Centrum besteedt een groot deel van zijn middelen aan de JEP, een onafhankelijk en paritair samengesteld orgaan met als missie een eerlijke, oprechte en maatschappelijk verantwoorde publiciteit te verzekeren. Het Communicatie Centrum heeft tevens als missie om de economische en sociale rol van de Belgische communicatiesector te duiden.

Deze expliciete ondersteuning van Facebook vormt een belangrijke aanvulling op zijn eigen advertentiebeleid, waarin voorschriften staan voor advertentiecontent en het plaatsen ervan. Elke dag komen miljarden mensen van over de hele wereld samen op de platformen van Facebook om contact te zoeken, te inspireren en geïnspireerd te worden. Echter, die mensen maken niet alleen onderling contact, ze komen ook in aanraking met miljoenen bedrijven.

Alexis Lebedoff, Country Director Facebook Belgium: “We willen ervoor zorgen dat als mensen en bedrijven samenkomen op onze platformen, beide groepen waarde uit de interactie halen. Dat kan alleen als onze platformen veilige en betrouwbare plekken zijn om zaken te doen. We zetten ons continu in voor deze veiligheid en betrouwbaarheid aan de hand van het strikt navolgen van ons eigen advertentiebeleid. Het onderschrijven van de principes en doelstellingen van het Communicatie Centrum en de JEP voegt daar een extra dimensie aan toe.”

Sandrine Sepul, Directrice van het Communicatie Centrum: “Ik verheug me dat Facebook voortaan deelneemt aan de werking van het zelfregulerende systeem inzake reclame in België. Hiermee zet het Communicatie Centrum zijn strategie in de praktijk door alle segmenten in ons ecosysteem vertegenwoordigen.”