DOOH TV lanceert reclamepanelen met eye tracking

FacebookTwitterLinkedIn

DOOH TV, dat een netwerk heeft van reclameschermen in shoppingcentra, lanceert een nieuw concept om de publieke belangstelling in realtime te kunnen meten. De reclamezijden worden namelijk voorzien van meetinstrumenten om de kijkdichtheid en het koopgedrag te analyseren. Zo kunnen via eye tracking data verzameld worden als aantal voorbijgangers, aantal views, convergentie-rate, leeftijdsgroep, man-vrouw verdeling, aantal seconden voor het reclamepaneel en aantal seconden per view.

 

DOOH TV kan op deze manier wekelijks een rapport aanleveren met cijfers over het aantal verwachte bezoekers. Potentiële adverteerders krijgen bovendien de mogelijkheid om hun reclamecampagnes te testen in het lab van DOOH TV om zo het beste reclamescherm te kiezen om los te laten op het publiek. Deze nieuwe technologie is reeds geïnstalleerd in twee shoppingcentra sinds juli en wordt verder uitgerold in de overige shoppingcentra van het netwerk. De commercialisering gebeurt op de klassieke methode of prestatiegericht (kostprijs per view).