‘Dit is content marketing’ verkozen tot Marketing Book of the Year 2020

FacebookTwitterLinkedIn

Het BAM Marketing Book of the Year is een onderscheiding die jaarlijks wordt toegekend aan een marketingboek dat tijdens het afgelopen jaar door BAM werd besproken via een artikel op de website en in de nieuwsbrief van de vereniging. Meer dan 2.000 personen brachten deze keer hun stem uit voor het marketingboek dat hen in 2020 het meest kon bekoren.

Dit jaar kwam het marketing boek ‘Dit is content marketing’, geschreven door Bart Lombaerts (SPYKE), Wouter Temmerman (SPYKE), Koen Denolf (The Fat Lady) en Michel Libens (Propaganda), als winnaar uit de bus. Het boek behaalde 30% van de 2.000 stemmen.

Steven Van Belleghem behaalt zilver met zijn boek ‘The offer you can’t refuse’. Hij deed dat met 22% van de stemmen. Het boek ‘Metasystems’ van auteurs Nils Van Dam en Dado Van Peteghem vervolledigt de top 3. Collaboration, trust en purpose als basis van hun boek zorgden ervoor dat zij 14% van de stemmen konden binnenhalen.

‘Dit is content marketing’ legt bloot hoe content marketing de voorbije jaren evolueerde van techniek tot mindset en bedrijven helpt om vanuit die filosofie de brug te bouwen naar meer business. Het boek is dus niet enkel een theoretische handleiding, maar ook een praktische gids voor marketeers, geïllustreerd met meer dan 200 voorbeelden of cases.

“We zijn ongelooflijk trots dat we deze nominatie ook effectief hebben kunnen verzilveren”, reageert auteur Bart Lombaerts. “Ons boek toont de evolutie van content op vlak van strategie, creatie, distributie, optimalisering en organisatie. We bieden take-aways voor zowel beginnende content marketeers als voor gevorderden en experts.”

Op 11 februari geven Bart Lombaerts, Wouter Temmerman, Koen Denolf en Michel Libens een presentatie over hun winnende boek. Meer informatie vindt u in onze Agenda.