AMMA 2021 bouwen verder op het AMMAstream platform en reiken nieuwe Media Resilience Award uit

FacebookTwitterLinkedIn

CommPass heeft de activiteitenkalender van de AMMA 2021 bekendgemaakt. Net zoals vorig jaar zullen omwille van de verlengde coronamaatregelen de zittingen van de expertjury’s en de finale jury veelal verlopen via videoconferenties en online voting.

De presentaties van de genomineerde dossiers aan de jury en het publiek op de “Special Session Research & Development” van Commpass en tijdens het event “Best Media Campaigns” van de UMA zullen plaatsvinden in de vorm van webinars. De AMMA Ceremony zal net als vorig jaar een livegestreamde awarduitreiking zijn, met enkele juryleden in de studio maar dus zonder applaus van het publiek.

“De AMMA staan andermaal voor Adapted Masters in Media Awards”, stelt Christine Jean, Head of Marketing, Branding & Media Management bij AG Insurance en juryvoorzitster van de AMMA 2021. “Dat is eigenlijk geheel in lijn met de hele mediasector, die nu al een heel jaar blijk geeft van ‘agility’ en een hoge graad van aanpassingsvermogen. Ik denk dat onze jury’s zich bijgevolg mogen verwachten aan een groot aantal dossiers waaruit de inventiviteit van de lokale mediastrategen zal blijken.”

Een speciale AMMA voor een speciaal jaar: Media Resilience Award

Er werd trouwens een speciale award in het leven geroepen voor de AMMA 2021. De Media Resilience Award is een speciale prijs voor de meest effectieve en impactvolle initiatieven vanwege media, zowel mediamerken als regies, om de Belgische samenleving te helpen het hoofd te bieden aan de pandemie tijdens het jaar 2020. Deze prijs zal worden toegekend door de finale jury, die daarin zal worden bijgestaan door een extra jurylid dat actief betrokken is bij het Belgische nationale beheer van de pandemie.

AMMA 2021: save the dates

  • Op 5 maart middernacht moeten de dossiers in de 12 categorieën ingediend zijn op het platform van CommPass.
  • Op 19 maart zullen de expertjury’s 5 genomineerden aanduiden in de categorieën Best Media Strategy, Best Creative Media Use, Best Use of Interactive & Social Media, Best Use of Native & Content, Best Use of Data & Performance Marketing en Innovation & Development of the Year.
  • Op 25 maart worden de dossiers binnen de categorie Media Research of the Year gepresenteerd tijdens de “Research & Development Session”, samen met de genomineerde dossiers in “Innovation & Development of the Year”.
  • Op 1 april, tijdens een webinar dat de jaarlijkse ‘UMA Day Best Media Campaigns’ vervangt, worden de genomineerde dossiers in de andere categorieën voorgesteld aan de hand van korte videopresentaties.
  • De zitting van de finale jury van de AMMA 2021 zal plaatsvinden op 20 april.
  • De winnaars zullen bekendgemaakt worden tijdens een “live streamed ceremony” op 20 mei.

Alle video’s zullen beschikbaar zijn op AMMAstream.be

De verspreiding van de videopresentaties van de genomineerde dossiers op het streamingplatform heeft ervoor gezorgd dat de AMMA vorig jaar een veel breder en ook jonger publiek bereikt hebben. Het platform wordt nu ook nog veelvuldig geraadpleegd, als inspiratiebron van jonge professionals voor de samenstelling van hun dossiers of voor voorbeelden van originele presentaties en zelfs als kennisbron voor studenten.

Met de steun van de AMMA sponsors, zal CommPass ook dit jaar de presentaties van de genomineerde dossiers delen met de hele sector, door AMMAstream.be nog verder uit te bouwen. U verneemt alles over het reglement, de deelnamevoorwaarden en de kalender op www.commpass.media.