De volledige jury van de IAB MIXX Awards is bekend

FacebookTwitterLinkedIn

De IAB MIXX Awards, georganiseerd door BAM en Digimedia, hebben de voorzitters en de leden van de jury’s bekendgemaakt. De vier juryvoorzitters krijgen elk vier experts aan hun zijde om het werk in de verschillende categorieën te beoordelen.

De jury Digital Marketing Technology focust op het gebruik van martech in marketingcampagnes en staat onder leiding van Roel Naessens (Salesforce). Hij krijgt het gezelschap van Saadi Merouane (Smart clip), Bert Van Wassenhove (The CoFoundry), Barbara De Mol (Electric by D’Ieteren) en Julie Andrade (Clear Channel).

De jury Digital Design & UX kijkt dan weer naar user experience en customer experience en krijgt Guido Goffeau (CCX/Colruyt Group) als voorzitter. Aan zijn zijde vinden we Adelaide Aerts (Planet Parfum), Katsuyuki Nagatani (Belfius), Annie Stewart (Infosys) en Véronique Pirson (Minale Design Strategy) terug.

De jury Digital Communication beoordeelt de beste campagnes op creatief vlak en doet dat onder voorzitterschap van Silvia Wiesner (Unilever). Daarnaast telt deze jury ook Jonathan Romain (Mastercard), Lolita Swanet (Volvo), Sara Lou (Molensisters) en Joachim Francois (Famous Grey) als leden.

De jury Digital Media gaat vanuit mediakant op zoek naar de beste digitale campagnes. Voorzitter is Doriane Magnus (Kiabi), die het gezelschap krijgt van Pieter-Jan Adriaensens (Nationale Loterij), Véronique Deconinck (PepsiCo), Alper Can (KRC Genk) en Ofelia Faes (PHD).

BAM besteedt bijzondere aandacht aan de diversiteit in de samenstelling van de vier jury’s, met name aan een perfecte pariteit tussen mannen en vrouwen en tussen Franstaligen en Nederlandstaligen. Dit jaar zullen de jury’s de elementen van het BAM Meaningful Marketing Framework integreren in hun analyse van de ingezonden cases.

Cases insturen kan vanaf 17 mei via deze link.

Jury IAB MIXX Awards