Connected Media is de nieuwe digitale regie van MediaNation

FacebookTwitterLinkedIn

MediaNation heeft een aantal sterk groeiende digitale mediamerken in portefeuille, waaronder BusinessAM en Gezond.be. Om verder te kunnen focussen op de langetermijngroei van deze merken, heeft het besloten om de reclameregie uit te besteden aan de nieuwe, externe regie Connected Media, geleid door Klaas Olbrechts (ex DPG Media en oprichter Trooper.be). Connected Media zal starten als exclusieve regie voor BusinessAM, Newsmonkey, Gezond en Goodbye. Het bedrijf zal opereren vanuit de MeetDistrict-kantoren in Brussel, Gent en Antwerpen.

Dominique Tanaka, CEO MediaNation: “In augustus haalden we met onze gratis businessnieuwssite BusinessAM al +/- 50% van het bereik van de marktleider. Dat is een onverhoopt mooi resultaat. We willen nog krachtiger focussen op de organische groei van onze digitale merken. Daarom hebben we besloten om – verder bouwend op de reeds bestaande samenwerking met Klaas Olbrechts – een stap verder te gaan en de integrale salesactiviteiten uit te besteden aan Connected Media. Hij combineert een brede media-ervaring met puur ondernemerschap.”

Ambitie van 30% marktaandeel in businessnews-landschap

De laatste jaren is de interesse in businessnieuws fel toegenomen. De ambitie van Connected Media is om binnen dit landschap 30% van de advertentiemarkt binnen te halen. Dit zowel op branded content als op traditionele campagnes, waardoor adverteerders een snellere reachopbouw kunnen realiseren.

Klaas Olbrechts: “MediaNation is een digital-first mediabedrijf geworden met de juiste combinatie van dagelijks, kwalitatief digitaal nieuws met once-in-a-lifetime, inspirerende speaker-events (o.a. Yuval Harari en Esther Perel). Als startende regie kan je alleen maar dromen van mediamerken die meer dan 30% marktaandeel halen.”