De 9 finalisten van de Belgian Marketing Awards zijn bekend. Zij maken kans om op woensdag 17 november de winnaar te worden van The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Marketing Company of the Year en The Belgian Marketing Leader(ship) of the Year. Op maandag 4 oktober heeft het selectiecomité – bestaande uit 13 marketingprofessionals – uit 41 inzendingen drie finalisten per categorie gekozen.
The Belgian Marketing Company of the Year
“Het selectiecomité had een stevige klus met 19 ingezonden dossiers uit de meest diverse sectoren. Het debat was stevig en gedetailleerd. Maar de conclusie ook unaniem, namelijk 3 finalisten met proven tracks of records in succesvolle meaningful marketing. Alle 3 cases van formaat die de marketingcommunity in België kunnen inspireren”, verheldert Dirk Vandekerckhove, voorzitter van het selectiecomité voor Marketing Company of the Year. Bij deze categorie gaat het om: Alpro, Lotus Bakeries en Telenet.
The Young Belgian Marketing Company of the Year
“12 jonge ondernemingen streden dit jaar voor de titel van Young Belgian Marketing Company. Voor het tweede jaar op rij werd het selectiecomité aangenaam verrast door jonge ondernemers uit diverse sectoren, gaande van innovatieve technologieën, disruptieve vormen van distributie, tot nieuwe producten of diensten, zowel met B2C als met B2B proposities”, vertelt Dominique Vercraeye, voorzitter van het selectiecomité voor Young Belgian Marketing Company. In deze categorie zijn de genomineerden: Happy Hours Market, Kazidomi en Stellar.
The Belgian Marketing Leader(ship) of the Year
“Voor Marketing Leader of the Year kozen we drie personen met een heel verschillend profiel die elk op hun eigen manier bijdragen aan marketing die meer meaningful is”, vertelt Jean Cornet, voorzitter van het selectiecomité Marketing Leadership of the Year. In deze categorie maken volgende 3 personen kans: Frédéric Martins, Kris Michiels en Steven Van Belleghem.
Op maandag 25 oktober zal de jury onder voorzitterschap van Marc Raisière (CEO Belfius) alle finalisten ontmoeten, hun dossier evalueren en de uiteindelijke winnaar per categorie kiezen.
De jury bestaat uit Sophie Pollet (Marketing Leader(ship) of the Year, Telenet Business), Aude Mayence (Belgian Marketing Company of the Year, Delhaize), Jonas De Cooman (Belgian Young Marketing Company of the Year, SPOTT), Nathalie L’hoir (UMA, UM), Niels Schillewaert (CUBE Belgium, Insites Consulting), Valerie Janssens (BMMA, RMB), Gabriela Gomez (BABM, Nestlé), Eva Devos (ACC, Publicis Group), Valérie Bracke (BAM, KBC) en Thierry Geerts (BAM, Google), Patrick De Pelsmacker (Universiteit Antwerpen) en Claude Pecheux (EDHEC Business School).
De Belgian Marketing Awards zijn een initiatief van ACC, BAM, BABM, BMMA, CUBE, UMA en VBO.