CommPass Symposium legt de focus op Effectiveness

FacebookTwitterLinkedIn

Het CommPass Symposium gaat dit jaar online door op 10 september met als focus Effectiveness (doing the right things) in media en communicatie. Een aantal interessante studies en papers die recent beschikbaar kwamen worden samengebracht in een compacte online sessie onder de titel « The Road to Effectiveness ».

Vanuit Cannes Live lanceerden James Hurman & Peter Field in juni hun werk « Cracking the Effectiveness code » met een nieuwe media parameter « creative commitment » die een grote voorspellende waarde heeft naar de effectiviteit van campagnes.

De relatieve waarde van mediakanalen, en hun ROI, komt aan bod in 3 presentaties. Karen Nelson-Field legt uit wat de vervolgstudie van « Not all reach is equal » aan nieuwe inzichten opleverde. In de UK studie « Demand Generation » en de Franse « #ROITV » werd vertrokken vanuit econometrische inzichten die door verschillende media agencies in die landen werden opgebouwd.

Verder is er een eerste review van Bernard Cools (Space) van de nieuwe CIM Cross Media Studie en wat die aan mogelijkheden biedt om strategische media keuzes te maken.

Tot slot kunnen we niet om Covid heen. De gedragingen van consumenten zijn op vele manieren gepushed naar nieuwe normen. We vroegen aan Vanessa Sanctorum (Havas) of ze een antwoord kon geven op de vraag van 1 miljoen : « Did Covid-19 change media behavour ? »

Het geheel wordt in goede banen geleidt door Anthony O’Donnell (Publicis groupe).

Meer informatie vindt u in onze Agenda.