Clear Channel Outdoor Holdings heeft op 9 januari 2025 aangekondigd een definitieve overeenkomst te zijn aangegaan om de activiteiten die deel uitmaken van het segment Noord-Europa te verkopen aan Bauer Radio Limited, een dochteronderneming van Bauer Media Group.
Jan De Moor, CEO Clear Channel Belgium, benadrukt dat Bauer Media in de 5de generatie in familiebezit is en zich richt op de lange termijn, waarbij de consument centraal staat. “Dit is de beste garantie voor continuïteit in België voor onze adverteerders en agentschappen, steden en gemeenten, en medewerkers.”
Yvonne Bauer, voorzitter van de Raad van Bestuur van Bauer Media: “Deze overname is een cruciale stap in de heroriëntatie van de strategie van onze groep. Door onze kernactiviteiten in de media en aanverwante activiteiten te versterken en tegelijkertijd onze digitale transformatie voort te zetten, verbreedt deze stap onze mogelijkheden en versterkt het onze positie als belangrijke speler in de zeer competitieve media-industrie. Samen zullen we een uitgebreid en innovatief media-aanbod creëren dat voldoet aan de veranderende behoeften van onze adverteerders en publiek in de hele regio.”
Justin Cochrane, CEO van Clear Channel Outdoor UK & Europe: “We kijken ernaar uit om samen met Bauer Media Group voort te bouwen op de sterke basis die we hebben gelegd in deze Europese markten als onderdeel van Clear Channel Outdoor. De consistente omzetresultaten van onze activa in Europa en het noorden benadrukken de groeiende vraag in deze markten en de toewijding van onze teams om te presteren voor onze klanten en partners.”
Door het aanbod van de twee bedrijven samen te voegen, kan de groep 350 miljoen consumenten bereiken via 200 tijdschriftenmerken, 150 audiomerken en 110.000 OOH-sites in heel Europa.
Het aanbod van Bauer Media Group strekt zich uit van gedrukte en online publicaties tot audio-uitzendingen en entertainment, naast investeringen in andere mediagerelateerde sectoren. Met meer dan 500 miljoen verkochte exemplaren per jaar is het een van de grootste uitgevers van Europa. Van tijdschriften voor vrouwen en beroemdheden tot tv-overzichten, voeding en special interest, heeft het een aantal van de populairste uitgeefmerken in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Polen en Frankrijk – zowel digitaal als gedrukt. De groep bereikt wekelijks meer dan 61 miljoen luisteraars en heeft meer dan 150 radio- en podcastmerken in negen landen (Verenigd Koninkrijk, Ierland, Polen, Slowakije, Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen en Portugal).
De groep heeft 12.000 medewerkers. De transactie zal naar verwachting in 2025 worden afgerond, na goedkeuring door de regelgevende instanties.