Beste eindejaarresultaat ooit voor Serviceplan Group

FacebookTwitterLinkedIn

Serviceplan Group tekent het beste eindejaarresultaat in de geschiedenis van het bedrijf op en sluit het boekjaar af met een omzetgroei van 28%. Ook Serviceplan België toont een enorme groei.

In het boekjaar (2021/22) dat in juni 2022 afliep, realiseerde Serviceplan Group een agentschapsinkomen van 623 miljoen euro, dat is een toename van 28% tegenover de 488 miljoen euro een jaar eerder. Het is ook het beste resultaat dat het bedrijf sinds zijn oprichting in 1970 heeft geboekt.

Dit is niet het eindpunt van de globalisering, ze verandert slechts een beetje van koers en wordt almaar krachtiger door de digitalisering. Daarom blijven we consequent, maar flexibel inzetten op onze strategie om op alle belangrijke markten wereldwijd aanwezig te blijven“, zegt Florian Haller, CEO van Serviceplan Group.

Serviceplan Group telt nu meer dan 5.000 collega’s, verspreid over 16 locaties wereldwijd. Dit komt neer op een stijging met ruim 13% ten opzichte van vorig boekjaar.

De groep werd eveneens uitgeroepen tot ‘Independent Network of the Year’ en ‘Craft Agency of the Year’ op het Cannes Lions International Festival of Creativity 2022. En op het New York Festival sleepte Serviceplan een driedubbele prijs in de wacht: Independent Agency of the Year, Agency of the Year en Regional Agency of the Year voor Europa.

Alexander Schill, Global Chief Creative Officer van Serviceplan Group, vertelt: “Uitgeroepen worden tot Independent Network of the Year in Cannes betekent enorm veel voor ons. Het weerspiegelt alles wat voor ons belangrijk is en wat ons maakt tot wie we zijn: onafhankelijkheid, internationaliteit en een compromisloze creatieve benadering van elke opdracht. Deze prijs op het belangrijkste festival van de creativiteit wereldwijd is een bekroning van het werk van al onze collega’s en zal ons op lange termijn internationale weerklank geven.

Serviceplan België groeit met 50%

Ook Serviceplan België toont een indrukwekkende groei: van 8 miljoen euro in 2021 naar 12 miljoen agentschapinkomen  in 2022.

Peter Vande Graveele, CEO van Serviceplan Belux, over de resultaten voor ons land: “Ons laatste boekjaar dat afliep in juni 2022, was een van de beste jaren ooit voor Serviceplan Group Belux. We boekten een forse groei van ons agentschapsinkomen van 4 miljoen euro, vooral dankzij de volledige integratie van nieuwe klanten als ALDI, BMW en MINI -gewonnen in het vorige boekjaar –  over het volledige laatste boekjaar. Bedoeling is om het potentieel van deze nieuwe grote klanten volledig te benutten de komende jaren.”