BeContent ontwerpt naaktkalender voor Carrefour ten voordele van Pink Ribbon

FacebookTwitterLinkedIn
becontent

In België krijgt één op acht vrouwen in de loop van haar leven borstkanker. Pink Ribbon strijdt al jaren tegen de ziekte door het aanmoedigen van preventie en tijdige opsporing. Carrefour, al geruime tijd een gewaardeerde partner van Pink Ribbon, is zich hier ook zeer bewust van. De warenhuisketen verkoopt dit jaar een speciale naaktkalender ten voordele van de borstkankerorganisatie.

BeContent ontwierp voor Carrefour deze unieke naaktkalender samen met fotografe Lieve Blancquaert. 12 Carrefour medewerkers, allemaal mannen, gingen uit de kleren om de strijd tegen borstkanker te steunen. De mannen van Carrefour geven zich niet enkel fysiek bloot, maar hebben ook de moed bijeengeraapt om hun persoonlijke ervaring met (borst)kanker te delen. Hun verhalen zijn ontroerend, de beelden krachtig en de opmaak stijlvol, kortom een pareltje om in huis te hebben.

De kalender draagt de naam “Heroes” en linkt rechtstreeks met het Pink Ribbon lintje dat Raf Simons dit jaar ontwikkelde. Het verwijst bovendien naar de kracht van iedereen die te maken krijgt met borstkanker, zoals familie, vrienden of collega’s. Het laat niemand koud wanneer er iets gebeurt met iemand die je graag ziet. Deze kalender is een unieke gelegenheid om alle vrouwen te steunen die met borstkanker geconfronteerd worden en werden. Nu te koop bij Carrefour voor 9,99 euro.