BAM integreert Marketer of the Year in het Marketing Congress

FacebookTwitterLinkedIn

De bekroning van de BAM Marketer of the Year zal vanaf dit jaar integraal deel uitmaken van het BAM Marketing Congress. De titel van Marketer of the Year bekroont een marketingverantwoordelijke die de voorbije jaren nieuwe ideeën in marketing heeft geïntroduceerd en uitgewerkt. Dit jaar gaat BAM op zoek naar opvolgers voor Mieke Debeerst (Belfius) en Aude Mayence (Delhaize). Zij kroonden zich vorig jaar tot de Nederlandstalige en Franstalige Marketer of the Year.

BAM Marketer of the Year meets BAM Marketing Congress

De verkiezing van BAM Marketer of the Year 2019 zal een prominente plaats krijgen op het BAM Marketing Congress op 5 en 6 december 2019. BAM investeert dit jaar in een vernieuwd congres en binnen het nieuwe concept is een hoofdrol weggelegd voor de BAM Marketer of the Year 2019. BAM lauwert de winnaars op donderdag 5 december aan het einde van de eerste congresdag.

“Met deze vernieuwing willen we de verkiezing van de BAM Marketer of The Year 2019 de welverdiende glans geven”, legt juryvoorzitter Jean Cornet uit. “Het is voor de verkiezing en voor het BAM Marketing Congress een grote meerwaarde. De winnende marketers en hun bekroning zullen dankzij het nieuwe concept op extra aandacht en waardering kunnen rekenen.”

Stem van het publiek

Tijdens de eerste dag van het BAM Marketing Congress krijgen de tien genomineerde marketers de kans om in een video hun kandidatuur te ondersteunen. De aanwezige congresgangers kunnen vervolgens stemmen op hun favoriete marketer. Naast de BAM Marketer of the Year award zelf reiken we op die manier ook een bijkomende publieksprijs uit in naam van de aanwezige marketinggemeenschap.

“De hele marketingcommunity samenbrengen, blijft een van de grote doelen van het BAM Marketing Congress”, zegt congresvoorzitter en voormalig Marketer of the Year Grégoire van Cutsem. “Dit jaar evolueren we van een lineair naar een meer eclectisch congres. Iedere marketer zal zijn programma kunnen kiezen via aparte podia rond meaningful thema’s en rond specialisaties als B2B, retail, services, enzovoort.”

Inspiratie tijdens de BAM Marketing Days

Tijdens de BAM Marketing Days op 4, 5 en 6 juni kan je de cases aanhoren van de vorige award winnaars maar ook van de genomineerden. Er wordt zelfs een speciale sessie met tips en tricks georganiseerd om nog meer inspiratie te verwerven.

Nomineer je (favoriete marketer) kandidaat

Ken je de toekomstige BAM Marketer of the Year, de man of vrouw die het afgelopen jaar grenzen verlegde, die de verantwoordelijkheid droeg voor geslaagde marketingstrategieën en opvallende inzichten ontwikkelde? Dan moet je die persoon dringend nomineren door een mailtje te sturen naar nathalie.prieto@marketing.be met naam, voornaam en een korte motivatie.

Op basis van de ontvangen kandidaturen, zal de jury een lijst opstellen van tien finalisten (vijf Nederlandstalige en vijf Franstalige). De stemming voor de BAM Marketers of the Year 2019 (1 Nederlandstalige en 1 Franstalige marketer) ligt in de handen van een vakjury onder de leiding van juryvoorzitter Jean Cornet.