Alle nominaties voor de AMMA zijn gekend – Stem tot 26 april voor de nieuwe Media Advertiser of the Year

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Op vrijdag 5 april is de AMMA-jury samengekomen in de kantoren van ING. Daar hebben de juryleden onder de deskundige leiding van juryvoorzitster Marie-Noëlle De Greef (Head of Centre of Expertise Communications & Brand Experience bij ING België en Nederland) de hele dag beraadslaagd om in de 10 categorieën de genomineerden toe te wijzen.

Marie-Noëlle De Greef: “De kwaliteit van de dossiers lag hoog en de debatten waren soms heftig. Vaak kwamen verschillen in visie aan de oppervlakte vanwege de verscheidene segmenten van onze sector, maar de jurering verliep steeds in een serene sfeer van respect en openheid. De jury kan trots zijn op de erelijst van de AMMA 2019.

Media Saleshouse of the Year: de ‘big players’ en de ‘dedicated players’

In de categorie Media Saleshouse of the Year werd de jury geconfronteerd met een groot aantal kwalitatieve dossiers met bovendien een hoge graad aan diversiteit: zowel kleine gespecialiseerde actoren als grote multimedia regies konden op basis van hun dossier aanspraak maken op de award. De criteria voor het beoordelen van de regies zijn uiteraard identiek voor alle actoren. De selectie van de kandidaten in deze categorie was overigens het resultaat van een UMA-stemming op basis van deze criteria.

De jury oordeelde uiteindelijk niet tot een rechtvaardige en coherente uitslag te kunnen komen binnen het voorgelegde kader en besloot tot een dubbele classificatie binnen deze categorie. Zo werden twee groepen onderscheiden met enerzijds de ‘big players’, toonaangevende regies binnen hun marktsegmenten, en anderzijds de regies die als ‘dedicated players’ kunnen omschreven worden.

Binnen deze twee groepen zal telkens één Gold AMMA worden uitgereikt. De jury nomineerde aldus de drie beste dossiers in de twee groepen:

 

Media Advertiser of the Year: public voting tot 26 april

In de categorie Media Advertiser of the Year heeft de jury na beraadslaging en geheime stemming drie kandidates genomineerd. Voor het tweede jaar op rij betreft de selectie drie dames.

  • Isabelle Vanden Eede (Brand & Communication Director bij Orange)
  • Nathalie Rahbani (Director Brand, Media & Communication bij Telenet Group)
  • Bénédicte Lobelle (Chief Marketing Officer bij de Nationale Loterij)

Het publiek uit alle segmenten van onze sector zal vanaf morgen kunnen stemmen op de kandidate van hun voorkeur. Deze resultaten worden opgeteld bij de punten van de AMMA-jury en tellen voor de helft van de punten.

Stemmen kan via de website van CommPass.

De nieuwe Media Advertiser of the Year en opvolgster van Marie-Noëlle De Greef zal worden onthuld tijdens de AMMA Ceremony op donderdag 16 mei.

Media Agency of the Year

Voor het eerst zijn er in deze categorie twee genomineerde agentschappen van dezelfde groep. Voor Media Agency of the Year komen in aanmerking voor de hoofdprijs:

  • Wavemaker
  • Maxus
  • Havas Media

De winnaar van deze AMMA zal traditiegetrouw als laatste het podium bestijgen aan het einde van de awardceremonie.

De zeven andere categorieën

De genomineerden in deze categorieën werden vooraf aangeduid door de expertgroepen van de AMMA-jury. Voor deze categorieën zijn de genomineerden dus al langer bekend. Alle genomineerden hebben hun dossier beknopt aan de jury en het publiek kunnen presenteren op de Special Research & Innovation Session van 19 maart of tijdens de UMA Day Best Media Campaigns van 2 april. De lijst der genomineerden ziet er als volgt uit:

 

De AMMA Ceremony op 16 mei

De prijzen zullen worden uitgereikt tijdens de feestelijke AMMA Ceremony op 16 mei in het Auditorium 2000 aan de Heizelpaleizen. Inschrijven kan op de website van CommPass, waar u ook de voltallige AMMA-jury kan bekijken.