Tijdens een online meeting nemen we u mee naar de essentie van relevante nieuwe boeken over marketing en communicatie. Voor iedereen die op de hoogte wil blijven maakt UBA een selectie van relevante boeken. Vervolgens nodigen we de auteur uit om de krachtlijnen van het boek toe te lichten in een videomeeting. Zo bent u meteen mee met de boeken die ertoe doen. Deelname aan een UBA Book it is gratis.
Common Food: De verbindende kracht van de foodretail (Rachid Lamrabat)
Voedsel verbindt! Naar common ground en common food. Hoe krijgen we iedereen samen aan tafel? Dat begint in de winkel.
De tijd dat we alleen maar aten om te overleven is al lang voorbij. Eten is genieten en samenkomen. Eten klaarmaken is experimenteren en jezelf uitdrukken. De exotische keuken is een prachtige inspiratiebron die onze foodcultuur inspireert en verrijkt.
Maar die gretigheid om nieuwe smaken te leren kennen staat in schril contrast met het beperkte aanbod van wereldse producten in onze klassieke supermarkten. Consumenten met een migratieachtergrond hebben geen uitgebreid en gevarieerd keuzeaanbod en kunnen bijgevolg niet inhaken op de moderne consumptietrends. Retailers laten daarmee een enorme kans liggen.
Common food toont hoe je als retailer de inhaalbeweging kunt maken en een assortiment creëert dat de ene groep een thuisgevoel biedt en de andere een exotische beleving bezorgt. Het komt erop aan tot ‘common food’ te komen, waarin elke consument zich kan vinden, en als maatschappij samen aan tafel te schuiven.