Laden Evenementen

CommPass Session: Measuring advertising effectiveness

09:00 - 10:30
FacebookTwitterLinkedIn

Op 2 juni organiseert CommPass de laatste online sessie van dit voorjaar. Onder het thema “Measuring advertising effectiveness” brengen 3 sprekers insights die u kunnen helpen deze promise waar te maken.

De volgende thema’s komen aan bod:

DotsinMinds: digital in the consumer prism

Space en Polaris deden onderzoek naar de verschillende aspecten van het digitale leven van Belgen: hun perceptie van online advertentieformaten, sociale netwerken en andere verrassende onderwerpen.

Bernard Cools, Chief Intelligence Officer, Space (FR)

What’s Up… attention. A view on attention research for media

DPG Media en Lumen onderzochten de drivers rond attention en dit vanuit verschillende invalshoeken zoals size, content, format en ad view time. Deze resultaten zijn het werk van 2 jaar onderzoek en dit zowel in België als Nederland.

Tim Van Doorslaer, Head of Research, DPG Media (NL)

First AI to predict sports advertising effectiveness

Sports events related advertising is great to catch people’s attention and to generate buzz, but it is often weakly set to leverage sales or brand equity. Kantar will be sharing the creative elements to leverage in order to avoid the massive clutter that surrounds the ad arena during major sports events.

Deniz Sariyildiz, Director Creative & Media, Kantar (ENG)