Laden Evenementen

Masterclass Influencer Guidelines

13:00 - 17:00
FacebookTwitterLinkedIn

Moeten celebrities vanaf morgen elke Instagram-post waarop een merk te zien is systematisch starten met “#reclame”? Kunnen topsporters die gratis testproducten ontvangen van een sportmerk hun enthousiasme voor dat product nog ongestraft delen op hun Facebook-fanpagina? En zijn recensies van de nieuwste online games, gepubliceerd op een gameblog, plots advertorials?

Graag nodigen We Media, ACC JEP en KOAN Law Firm u uit op de masterclass nieuwe regulering ‘online influencers’.

Aanleiding zijn de ‘Aanbevelingen voor online influencers’ (hier te downloaden) die de Raad voor de Reclame op 8 oktober publiceerde, als antwoord op de guidelines die de FOD in mei uitbracht en onmiddellijk weer introk. De aanbevelingen van de Raad voor de Reclame (bestaande uit acc, BVAM, Lapresse.be, VNM, The Ppress, UBA, AEA, en BAM), influencers en FeWeb zijn een zelfregulerend kader, uitgewerkt en dus gedragen door zowel de sector als influencers, en dit in reactie op het uitblijven van concrete actie door de FOD Economie.

Tijdens de masterclass zullen We Media, ACC, Raad voor de Reclame en JEP in detail toelichten hoe online influencers en bedrijven op een correcte manier aan de slag kunnen met influencer marketing. Gespecialiseerde advocaten van KOAN geven ook toelichting over de juridische kant van het verhaal.

Wees welkom

Op de masterclass zullen zowel bedrijven als influencers aanwezig zijn. Hun verschillende visies op dit thema leveren ongetwijfeld interessante verhalen op. We bieden u dan ook de kans om de aanbeveling in detail met ons door te nemen. Maar voel u vooral vrij om in gesprek te gaan met een aantal interessante stemmen binnen dit ondertussen zeer boeiende debat. Denk aan grote adverteerders, PR-bureaus en influencers.

Programma

  • 13:00 – Welkom
  • 13:30-15:00 – Deel 1

Introductie: influencers en reclame
Presentatie van de nieuwe influencer guidelines
Discussie

  • 15:00-15:15 – Pause + mogelijkheid tot interviews
  • 15:15-17:00 – Deel 2

Social Media & Intellectual Property
Social Media & GDPR