Laden Evenementen

UBA Academy: Digital Media Audit

13:30 - 16:30
FacebookTwitterLinkedIn

Hoe doe ik een grondige controle van de digitale media bestedingen en performanties van mijn bedrijf?

Media audit is een ruim begrip. Er zijn verschillende soorten media audits:

  • Enerzijds is er de performance audit waarbij de focus ligt op de negotiaties en de grootte orde daarvan. TV kortingen bijvoorbeeld worden in een pooling gestopt en gebenchmarkt. Echter, zijn deze audits nog relevant?
  • Anderzijds is er de klassieke financiële media audit waarbij de financiële stromen geanalyseerd worden en de adverteerder te horen krijgt of de zaken correct werden afgehandeld door de diverse tussenpersonen. Waar ligt daar de meerwaarde voor de adverteerder?

Topics

Hoe ziet het digitale marketing ecosysteem eruit? Hoe doe ik een grondige controle van de digitale media bestedingen en performanties van mijn bedrijf en het (digitaal) agentschap? Wat is belangrijk in de samenwerking tussen adverteerder en (digitaal) agentschap, wat niet? Welke lessen zal ik kunnen trekken uit een dergelijke audit? In deze training geven we je de handvatten om er zelf en samen met je agentschap mee aan de slag te gaan. We nemen online marketing in het algemeen en in het bijzonder SEA, Display en Paid Social onder de loep.

Voor wie?

Marketing- en communicatiemanagers en iedereen die van ver of nabij betrokken is bij de media planning en buying van zijn bedrijf en bij de samenwerking met het media agentschap of met de media rechtstreeks. Maar zeker ook CFO’s, controllers, interne auditors en mensen verbonden aan een procurement departement.