Laden Evenementen

Click 20: Webinar voor mediaprofessionals

10:00 - 11:00
FacebookTwitterLinkedIn

Jongeren bereiken is een uitdaging waar veel merken en media mee worstelen. Tijdens twee webinars, gericht op de mediasector enerzijds en marketing- en communicatieprofessionals anderzijds, duiden we op basis van onderzoek aan Arteveldehogeschool hoe Vlaamse media- en retailbedrijven hun merk kunnen versterken bij Vlaamse jongeren.

Het webinar in de voormiddag focust op vertegenwoordigers van (nieuws)media. Binnen dit webinar gaan we eveneens dieper in op de vraag hoe media via ‘digital branding’ op sociale media, jongeren kunnen bereiken.

Hiervoor beroepen we ons op het grootschalige survey-onderzoek dat bij meer dan 1.000 Vlaamse jongeren begin 2020 is uitgevoerd. Daarnaast brengen we ook de resultaten van nog een studie naar nieuwservaring bij jongeren, waarbij nieuwsformats, uitgewerkt door jongeren zelf, centraal staan.

Deelnemen aan het webinar is gratis. Inschrijven is wel verplicht.

Programma

10.00 – 10.40 uur: Wat leren de cijfers van de SMI-barometer ons over het bereiken van Vlaamse jongeren als mediamerk? Voorstelling onderzoeksresultaten door Jeroen Naudts, onderzoeker Arteveldehogeschool.

10.40 – 10.50 uur: Nathalie Van Schelvergem (Eyeworks / Instaverliefd) licht toe hoe zij met Instaverliefd erin geslaagd zijn om jongeren te bereiken via sociale media en wat de impact was van influencers in deze campagne.

10.50 – 11.00 uur: Q&A: ruimte voor vragen over het onderzoek en de praktijkervaringen over Instaverliefd