Laden Evenementen

BYM: What impact did the ‘buy local’ hype have on your business? (Webinar)

12:30 - 13:30
FacebookTwitterLinkedIn

Belgian Young Marketers (BYM) organiseert maandelijks een online webinar met een topic die de Young Marketers bezig houdt. Deze webinars zullen steeds een Young Marketer hebben als spreker, die vertelt vanuit zijn/haar eigen ervaringen. Uiteraard zullen er topics aangehaald worden die veel verder reiken dan enkel Young Marketers, deze webinars staan dus ook open voor het grote publiek.

Voor deze eerste webinar in september wordt er dieper ingegaan op het ‘Buy Local’ principe. Gastspreker Glenn Sebregts, divisiehoofd Marketing bij Belorta zal het woord nemen samen met een van hun klanten. Want welke impact had dit op hun business?

Intro presentatie

De trend tot gezonder en meer lokaal eten wint reeds jarenlang gestaag aan populariteit. Door COVID-19 is deze trend echter in een ware stroomversnelling geraakt. BelOrta, de grootste Belgische groenten- en fruitcoöperatie, verenigt beide trends. Glenn Sebregts, Divisiehoofd Marketing bij BelOrta, dompelt je in deze uiteenzetting onder in de wereld van groenten en fruit van bij ons, met een focus op de gevolgen van het COVID-19 virus op deze cruciale sector. Wist je dat meer dan 1 op 4 Belgen aangeeft sinds COVID-19 vaker actief op zoek te gaan naar lokale groenten en fruit? Dat voor meer dan 3 op 10 Belgen gezondheidsoverwegingen een (veel) belangrijkere aankoopdrijfveer omtrent groenten en fruit vormen sinds de COVID-uitbraak? Benieuwd naar meer? Tijdens deze presentatie gaan we hier dieper op in.

Programma

  • 12:30 – 12:40 – Intro by BYM Presidents
  • 12:40 – 13:10 – Glenn Sebregts @ Belorta
  • 13:10 – 13:25 – Stéphane Ronse @Foodbag
  • 13:25 – 13:30 – Q&A