Laden Evenementen

BAM Virtual Classroom: Marketing Basics

11:00 - 13:00
FacebookTwitterLinkedIn

Het volstaat niet om in één enkel onderdeel van marketing te excelleren. Steeds meer moet de marketeer de volledige toolbox van het marketing denken en doen beheersen. Dit programma richt zich tot niet-marketeers die de basisconcepten van marketing willen verwerven en toepassen.

Ook marketeers die doorgroeien van bijvoorbeeld een communicatiefunctie naar marketing management, of commerciële medewerkers die marketingtaken opnemen, verruimen met dit programma hun competenties.

Tijdens deze opleiding neem je kennis van de actuele marketinginzichten, leert hoe je actuele marketingconcepten toepast, hoe je een efficiënt marketingplan maakt en ontdek je zo waarom marketing méér is dan reclame en verkopen.

Deze virtuele editie is een aangepast programma om snel en efficiënt de essenties van marketing 3.0 te verwerven. Het bestaat uit 4 inspirerende online sessies die via Zoom georganiseerd worden om uw beschikbare werktijd minimaal te belasten.

Programma

Sessie 1 : Actuele essenties van marketing – donderdag 4 juni

  • Klant- en Marktgericht ondernemen als drijvende kracht en inspiratiebron.
  • Waarde kiezen: wat is een goeie ‘waarde propositie’?
  • De marketing waardeketen: een ‘marketing denken en doen’ –stappenplan.
  • Marketing 3.0: marketing essenties ‘remastered’.

Sessie 2 : Waarde verschaffen: de marketing-mix – dinsdag 9 juni

  • Een Waardepropositie vermarkten: go-to-market
  • Marketing strategie: een caleidoscopisch overzicht.
  • De marketingmix: van 4P’s naar 4 C’s.
  • Recente inzichten in product management, prijszetting, distributiestrategie.

Sessie 3 : Waarde communiceren: de communicatie-mix – donderdag 11 juni

  • De communicatie-mix uitgediept.
  • Het communicatieproces ‘remastered’: advertising, brand activation, sales, …
  • Hoe een communicatieplan opstellen.
  • Digitale marketingcommunicatie ‘revisited’.

Sessie 4 : Waarde implementeren: het marketingplan – dinsdag 16 juni

  • Waarom een marketingplan uitwerken?
  • Stappenplan voor een adequate marketingplanning.
  • Implementatie van het marketingplan: tips & tricks.
  • Heb je een marketingbrein? Welke competenties heeft een marketeer?

Tijdens de opleiding wordt een reflectiesjabloon aangereikt om de besproken thema’s in de dagdagelijkse werkpraktijk te situeren en op zoek te gaan naar concrete toepassingen en adviezen.

Discover_marketing basics_virtual classroom