AdSomeNoise wordt digital campaign agency

FacebookTwitterLinkedIn

Ter gelegenheid van zijn 7de verjaardag verbreedt AdSomeNoise zijn actieterrein. Het bureau zal voortaan actief zijn als digital campaign agency. Het blijft zich focussen op display advertising en digital signage, maar beperkt zich niet langer tot enkel de productie ervan. Hiervoor zullen de teams in Leuven en Kortrijk, die momenteel bestaan uit 20 personen, in de komende maanden nog gevoelig versterkt worden.

Managing Director Steven Verbruggen legt uit: “We positioneren ons voortaan als een digital campaign agency. Vroeger zaten we vooral in de productiehoek en werkten we heel hard op efficiency. Maar voor echt goede campagnes moet je op het bredere plaatje kunnen focussen. We zagen dan ook regelmatig dat materiaal dat wij aanleverden niet zo goed werd ingezet. Daarom begeleiden we sinds een paar jaar een aantal adverteerders ook rechtstreeks met hun digitale campagnes en we achten de tijd rijp om dit nu breed uit te rollen.”

AdSomeNoise doet dat via een ‘plug-in’-aanpak: het brengt de competenties in die op een bepaald moment nodig zijn om te werken aan de effectiviteit van de campagne. Het bureau werkt daarbij op vier domeinen: Business en strategie, Data en technologie, Media en Creatie.

Steven Verbruggen: “We vinden het belangrijk om creatie en media goed te integreren, wat nog te vaak de uitzondering blijft. Daarom zijn we blij met technologieën als DCO (Dynamic Creative Optimization) waarbij we iedere ontvanger een zo’n relevant en creatief mogelijke boodschap brengen. De combinatie tussen data en creativiteit is volgens ons een game-changer.”

AdSomeNoise zit internationaal aan de top wat het gebruik van DCO betreft. Toch is de technologie een middel en geen doel.

Verbruggen: “Met DCO kunnen we heel goed bereiken waarnaar we altijd gestreefd hebben: zo relevant mogelijke reclame brengen. Maar er zijn natuurlijk ook andere manieren. Sinds digital advertising tractie kreeg, zijn de verwachtingen op het vlak van meetbaarheid en stuurbaarheid groot. Door de silo’s tussen media en creatie te doorbreken, kunnen we die eindelijk waarmaken.”