Zaki Lahbib (UBA Belgium): “Adverteerders weten door MediaSpecs welke aanbieders er zijn op de markt”

MediaSpecs
FacebookTwitterLinkedIn

Zaki Lahbib, Media Manager bij UBA Belgium, werkte onder andere voor IPG Mediabrands en nadien voor Initiative, en was tot voor kort ook board member bij het CIM. Hij heeft het medialandschap van verschillende kanten leren kennen en concludeert dat MediaSpecs een handige tool is voor de mediawereld.

De MediaSpecs Database maakte mijn interne switch naar de planningafdeling van Initiative (IPG Mediabrands) veel makkelijker. Met redelijk beperkte kennis van het lokale medialandschap was het aanvankelijk een uitdaging om te weten welke aanbieders er bestonden op de lokale markt, en binnen welk medium deze actoren actief waren.

Voor Zaki Lahbib werd MediaSpecs een vaste stap in de planning: “Na verloop van tijd maakte het raadplegen van de MediaSpecs Database deel uit van het proces opmaken van een communicatiestrategie voor de klant. Ook om kort te checken of mijn strategie helemaal up to date was met wat er beschikbaar was op de markt.

Zaki Lahbib staat ervan versteld dat sommige adverteerders nog geen beroep doen op de Database. “MediaSpecs is ook voor adverteerders interessant, zeker diegenen die (een deel van) hun media in-house aankopen.

Verkenning van het medialandschap, gedetailleerd zicht op de reclamemogelijkheden in alle regio’s, in alle vak- en interessegebieden, in alle types van media (print, digital, out-of-home, radio/tv), enz. De MediaSpecs Database bevat alle nuttige gegevens voor professionals in de media, adverteerders, mediaplanners en PR-specialisten.